3e en 4e dag Transmongolië-Express - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Inge & Peter - WaarBenJij.nu 3e en 4e dag Transmongolië-Express - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Inge & Peter - WaarBenJij.nu

3e en 4e dag Transmongolië-Express

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge & Peter

19 Juli 2013 | Rusland, Irkoetsk

16 juli 2013, traject; Petrovavlovsk-Omsk-Novosibirsk
Weer heerlijk geslapen en lekker ontbijtje gehad. Crackertjes met kaas, thee en karnemelk en als toetje een appel. Na ons ontbijt komt Adriaan even langs om te buurten. Adriaan reist ook alleen en is al z'n hele leven op pad. Is 47 jaar en ziet er een beetje kunstzinnig uit. Dreads tot aan z'n middel en een beetje een geleefd hoofd. Fokje vindt dat hij een markante kop heeft. Tja, zo kan je het ook noemen. Hij was helemaal op dreef en ik dacht, toedeledoki...ik ga even een stukkie de trein van 700 mt door, laat die meiden maar even Adriaan z'n sterke verhalen aanhoren. Zo gezegd zo gedaan. 3 wagons verderop zat Robbert in z'n coupe. Hij was het boek van Floortje Dessing aan het lezen. Hij is een voetbal liefhebber in hart en nieren en zijn clubje is ook gepromoveerd naar de eredivisie, net als Cambuur. Robbert gaat een jaar op wereldreis en is ook in Moskou begonnen. Zo leuk dat hij tot aan Beijing dezelfde route als ons gaat doen. Zelfs dezelfde trekking. Ineke had zo gehoopt dat hij met haar zou opreizen, maar helaas moet ze na Ulaan Batar zonder hem verder...hihihi :) Even later kwam Adriaan alweer terug omdat de trein ging stoppen.

We gingen de trein uit en daar kwamen Fokje en Ineke ook al aangelopen. Fokje zei meteen; je hebt wat gemist! Ineke haar IPhone werd gestolen toen hij op de lader op de gang lag en zij gingen de dief achterna en gingen hem te lijf. Ineke heeft hem met hete soep 3e graads brandwonden aangebracht en Fokje heeft hem in de houdgreep genomen, vervolgens heeft Ineke hem nog in z'n ballen getrapt en Fokje heeft hem vol in het gezicht gemept. Van angst had hij de iPhone al ergens op de grond gegooid en ze hebben hem zolang tegen gehouden totdat ze de telefoon op de grond zagen liggen. Sergej stond in de deuropening en zei; je komt er niet langs. Hun held, die skat.... "Beroving op de Transmongolie Express" haha...de hele wagon in rep en roer en onze provodnic wist zich ook geen raad! Nou dat heb ik weer. Gebeurd er wat, ben ik er niet bij. Maar goed, er gebeurd dus genoeg op de trein, we vervelen ons geen moment.

De tijd vliegt voorbij en blijkbaar zijn we door tijdzones heen gegaan. Het was nog maar half 8 s avonds en het was ineens pik donker. We zijn bang dat we op onze eindbestemming Listvianka allemaal met een dikke jetlag voor pampus liggen. Het tijdsverschil was ineens 3 uur verder dan in Moskou.
En het is nu 3 uur snachts en iedereen ligt al te pitten en wij zijn nog verhaaltjes aan het typen/schrijven en we liggen om de haverklap in een deuk, om Sergej die boven ligt te slapen en ons toch niet verstaat en waarom eigenlijk. " tis zo'n lieve man en hij is een onze held" haha
We moeten nu echt gaan slapen, want Sergej stapt morgen om 10:00 uur uit de trein en we moeten onze held natuurlijk wel uitzwaaien, want we hebben ook z'n worst opgegeten....
Trusten, XXX

17 juli 2013 laatste traject titaan Listvianka

Vanochtend opgestaan en m'n hoofd voelt best wel raar! Zijn door 5 tijdzones gegaan en net of ik een jetlag heb. Dan rij je weer een stuk en is het ineens weer 2 uur later dan in Moskou. We moesten wel steeds de Moskoutijd aanhouden omdat die tijd in de trein ook wordt aangegeven. Het is steeds een gereken, omdat we onze horloges op de Moskoutijd houden en onze iphones gaan wel automatisch naar de locale tijd. Het werd iedere dag lastiger, maar ja toch wel leuk. We hebben Sergej uitgezwaaid en kreeg van ons een dikke zoen op z'n wang en werd er verlegen van, 3 van die westerse vrijgevochten meiden. ...haha! Deze dag gaat wel snel voorbij omdat we niet zoveel tijd hebben tot de volgende ochtend. Weer waren we allemaal in de war door het tijdsverschil. We dachten dat we om half 10 sochtends uit de trein in Irkutsk zouden stappen, maar dat is dus de locale tijd van Irkutsk/ Lisvianka aan het Baikalmeer en dan is de Moskoutijd half 5 sochtends. Nou ja, het zal wel...we zijn allemaal een beetje de weg kwijt. We zijn benieuwd hoe het aan het Baikalmeer is, misschien lekker wandelen en misschien zelfs zwemmen in het meer, dacht Ineke!
We gaan het allemaal beleven, dus ben je benieuwd naar het vervolg van onze avonturen, lees dan ons volgende verslagje ;-)

Kus Inge en Fokje

• 19 Juli 2013 - 16:19

Mieneke:

Hallo Inge & Fokje,

Nounou jullie beleven wel heel wat geniet van alles wat jullie ontdekken.

Het is hier prachtig weer hittegolf komt eraan.

Groetjes,

Mieneke

• 19 Juli 2013 - 16:22

Red Devil:

Nou nou, je moet natuurlijk geen ruzie gaan maken met Fukkie Dukkie, want dan komt het beest in haar naar boven. Leuk verhaal. gelukkig liep het allemaal goed af. Je bent alleen waarschijnlijk niet meer zo gerust om je spullen op te laten laden.

Nou ja, het blijft in ieder geval leuk en dat is het belangrijkste. Lekker door tuffen en Jetlag ze.

Hier is het nu vrijdagmiddag half 5, dus tijd om met die skele een biertje te gaan happen.

Joep doei en oant sjen,
    Peter (Red Devil)

• 19 Juli 2013 - 16:24

Tonny:

Wat een spannend verhaal en wat n belevenissen meiden,ik zou zeggen gewoon doorgaan en take care!!

• 19 Juli 2013 - 16:34

Iris:

Hahahha wat een verhaal! Had er graag een filmpje bij gehad want mama in actie x

• 19 Juli 2013 - 16:36

Iris:

Zie je niet elke dag! Maar jullie vervelen je idd niet!
    Gelukkig! Ben nu alweer benieuwd naar jullie volgende verslag.

Geniet en hou van jullieeeeee

Kussskuss Iris

• 19 Juli 2013 - 16:54

Reinder:

Wat een mooi verhaal weer! Leest als een jongensboek, maar dan met dames! Heel veel plezier en blijf jong met al die tijd zone wisselingen, maar dat komt vast goed. Geniet!!!!! Groeten, Reinder

• 19 Juli 2013 - 17:20

Thea De Vries:

Heerlijk zon belevenis ,Inge we horen het graag ,veel plezier nog daar. groejes Thea

• 19 Juli 2013 - 18:28

Wieke:

Hallo lieve Meiden
    Wat een reis ,de journaliste maakt het bijna nog mooier ,dan de reis

• 19 Juli 2013 - 18:31

Wieke De Boet:

Het is een geweldige ervaring voor jullie ,kijk nu al weer uit naar het volgende verslag.Groeten van Rein en Wieke

• 19 Juli 2013 - 19:29

Chris:

Ja, ja zo beleef je wat he.
    Dat had ik met een verkoper, die me 3 sinaasappels wilde verkopen voor 5000 tugrik!
    Ik als rekenaar had snel door dat dit bijna 3 euro was!!
    Ik zei : " No,no, 5000 divided by 1800 = almost 3 euro!!!
    Bad luck my man I know the currencies!
    Hij zei :"Shit".....
    20 meter verder op kon ik 3 sinaasappels krijgen voor 2000 tugrik! Dat leek er meer op!!!

Als ik jullie verhalen zo lees, bevind ik me ook weer in de trein en maak de reis weer helemaal mee.
    Genieten dames!!

Chris.

• 19 Juli 2013 - 20:12

Ruth:

Hoi Inge en Fokje, ik lees met veel plezier jullie belevenissen. Je zou schrijfster kunnen worden Inge!!

• 19 Juli 2013 - 20:30

Hes:

Heldinnen , hoor. Hahaaa, jammer dat Inge er niet bij was.
    Zie het al helemaal voor me.
    Tot het volgende verslag. Dikke tut .
    Liefs Hes

• 19 Juli 2013 - 20:52

Geke:

dag dames, ik zie jullie belevenissen helemaal voor me. Geweldig hoe je dit allemaal omschrijft. Ik lig soms in een deuk. Dames, heeeel veel plezier en geniet er van !!
    Doei, Geke.

• 19 Juli 2013 - 22:00

Monique:

Hoi Fokje en Inge,
    Lieve meiden, wat een verhalen hebben jullie nu al terwijl je nog in de trein zat, ik geniet al heel erg van jullie verhalen,en spannend ook, je weet gewoon nooit waar je terecht komt.
    Blijf schrijven zodat wij een mooi overzicht krijgen wat jullie meemaken.
    Een heel fijne reis verder!!!!!
    Liefs Monique

• 19 Juli 2013 - 22:27

Reina:

Fantastische verhaal, boeven in de trein, spannender dan Agathe Christie!! En Fokje, hoe vind jij het?
    Wij hadden laatste vrijdag in de Bhp met bbq, de hele Brutusclub was er, hebben jullie wel gemist ;-(
    Van iedereen de groeten!

• 20 Juli 2013 - 00:36

Cor:

Wat een belevenis en dan die tijden. Steeds maar aanpassen en wanneer heb je nu een biertje .

• 20 Juli 2013 - 11:07

Irma:

Hoi ruslandreizigers, heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten.We zien uit naar het volgende verhaalWij halen vandaag onze wereldreiziger op. Geniet verder!Lieve groetjes Irma.

• 20 Juli 2013 - 17:43

Ellen En Norbert:

Ha,ha,ha....geweldig !!!
    Zo'n levendige beschrijving ( terwijl schrijfster Inge er niet bij was!!!) dat actiefoto's niet eens nodig zijn!!!
    Genieten daar!!!
    Norbert heeft weer een vierdaagse kruisje binnen!!!
    Doeoioeioieoieo
    Groetjes Norbert en Ellen

• 20 Juli 2013 - 20:31

Esther:

Hey vrouwen,

Wat een topverhalen en belevenissen ;)

Lekker genieten!

Liefs es en de boy's ;)

• 21 Juli 2013 - 12:21

Hendrie :

Dag Inge en Fokje,

Wat een belevenissen!
    Jullie trein ziet er schoner uit dan die van ons zo op de
    foto' s te zien. Maar ja, wat wil je als er regelmatig wordt
    schoongemaakt door de provodnik.
    Het personeel op onze (Chinese)trein was niet zo poetslustig.
    Blijf genieten. En... voor de rest van de trip sjtjaslíéwéwé poetjíé.

Hen3

• 22 Juli 2013 - 23:34

Henk:

Hey zusjes en ander zusje,

Leuk om te horen hoe het daar allemaal aan toe gaat!!
    Prettige reis verder en kijk uit naar jullie volgende verhaal en natuurlijk de foto's!!!

Je broer!!

• 23 Juli 2013 - 07:50

Linda Vlake:

Hallo Inge en Fokje,

Wat spannend allemaal!
    Leuk reisverslag en de foto's, prachtig!!!
    Fijne reis verder!

Xxx Ben en Linda