Kedekedeng kedekedeng, oeoe...eerste 2 dagen - Reisverslag uit Listvyanka, Rusland van Inge & Peter - WaarBenJij.nu Kedekedeng kedekedeng, oeoe...eerste 2 dagen - Reisverslag uit Listvyanka, Rusland van Inge & Peter - WaarBenJij.nu

Kedekedeng kedekedeng, oeoe...eerste 2 dagen

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge & Peter

18 Juli 2013 | Rusland, Listvyanka

14 juli 2013, De Transmongolie Express kan beginnen.
Om half 12 werden we opgehaald, wel spannend hoor en wie zou er bij ons in de coupe komen? Op het perron voegden onze medereizigers zich al bij ons.
Onze groep bestaat uit 8 Nederlanders, allemaal met de bestemming Irkutsk! 4 dagen en nachten treinen. We hebben een leuke groep, eigenlijk een heel gemêleerd gezelschap. Ineke uit Amersfoort zit bij ons in de coupé, ze reist alleen en het klikt bijzonder goed met z'n 3-tjes, dus we hopen eigenlijk dat er niet iemand bij ons in de coupe komt. Naast ons zit de familie Knots.....hahaha, vader Piet, die graag alles over iedereen wil weten, moeder Lies, leuk en gezellig mens en zoon Jannes, we hadden het slechter kunnen treffen. Adriaan en Robbert zitten in een andere wagon en komen af en toe buurten, of we nemen een drankje met z'n allen in de restauratierijtuig. Tijdens het traject stopt de trein een aantal keren per dag. Soms stappen we uit en soms moeten we blijven zitten. Op de perrons kan je iets te eten of te drinken kopen. Bij enkele stations staan Babusckas (moedertjes van Rusland) hun zelfgemaakte lekkernijen te verkopen, ze brengen wat afwisseling in het menu van het restauratierijtuig. Eerste dag in de trein was al een hele belevenis, te leuk om allemaal te beschrijven. We gaan om 12 uur ons bedje in en ik mag boven slapen.
Tot de 2e treindag! Doei X

15 juli 2013 2e traject: Perm-Ekaterinburg-Tuymen
Jeetje wat heb ik lekker geslapen! De 2 dames waren beneden lekker aan het keuvelen en ik lig wat te lezen, totdat ik naar het toilet moet! Ik spring naar beneden en doe ons coupeetje open, staat Piet al fris en fruitig op de gang naar buiten te kijken; zooo, jij bent er vroeg uit zeg ik. Nou het is anders al half 11 hoor slaapkop. Ik zeg hè, dat kan niet, bij mij is het nog maar half 8! Was het knopje van m'n horloge op de Nederlandse wintertijd gegaan. Hoe verloopt nou zo'n dag in de trein? Er wordt gekletst, gelezen, gegeten, gedronken en veel gelachen. Het is een beetje behelpen in ons piepklein coupeetje en het kleine toilet waar een hele wagon gebruik van moet maken. Maar het went en wat heel grappig is, dat onze Provodnik (rijtuigchef) de hele wagon stofzuigt inclusief de coupé's en dan haalt ze ook nog een doekie over de richeltjes. Ze is tonnetje rond en past nauwelijks door het gangpad heen :)

In Perm stoppen we en wat onze grootste angst was; een Rus in onze coupe die geen woord Engels spreekt. En ja hoor, Fokje roept buiten al; ja hoor onze coupe gaat open en er stapt een Rus met een mega grote backpack naar binnen. Hoe moet dat nou? Maar na een tijdje heeft hij zich gesetteld en we hebben helemaal geen last van hem, integendeel! Hij heet Sergej en is eigenlijk wel stoer en ziet er atletisch uit, net zo'n ex olympische turner....hahaha, hoe hij zich naar het bovenste bed naast mij begeeft, gaat iets soepeler dan hoe ik het doe. S avonds gaan we uit eten in de restauratie en daarna maken we het gezellig in onze coupe met lekkere toostjes en een drankje, allemaal lekkere dingetjes die we vanavond op het perron in Ekaterinburg hebben gekocht. Sergej is alweer in diepe slaap en heeft helemaal geen last van ons.

Liefs Fuckie duckie & Inge

• 18 Juli 2013 - 16:02

Jos:

Beste Fokje en Inge,

Leuk om jullie avonturen te volgen onderweg in de trein richting Rusland. Jullie zijn heel wat van plan!
    Ik kom net als jullie reisgenoot uit Amersfoort en mail jullie eigenlijk met een bijzondere vraag...

Ik en mijn oudste zoontje verzamelen namelijk kleine steentjes uit alle landen van de wereld.
    Rusland en Mongolië ontbreken echter nog aan onze collectie.

Mochten jullie het leuk vinden en eraan denken, willen jullie voor ons beiden dan een klein keitje (1-5 cm) uit Rusland en Mongolië meenemen naar Nederland en t.z.t. naar ons opsturen? Daarmee maken jullie ons erg blij! Natuurlijk vergoed ik de verzendkosten.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp en nog een mooie reis toegewenst.

Jos

steentjesgezocht@hotmail.nl

• 18 Juli 2013 - 16:04

Ron:

Beste dames,

Wat fijn dat jullie het zo naar de zin hebben met elkaar. Het is jullie beiden zo gegund!
    Veel succes met elkaar en zie Sergej maar eens op z'n hollands te ontdooien.
    Tot de volgende berichtgeving. Doei.

Groetnis ut Fryslân.

Groetjes,

• 18 Juli 2013 - 16:46

Mieneke Reitsma - Van Dijk:

Hallo Inge en Fokje,

Jullie genieten daar en beleven weer van alles.
    Veel plezier met alles te bekijken en wij genieten van Inge haar reisverslag.

Groetjes,

Mieneke

• 18 Juli 2013 - 19:17

Sita Wielenga:

Hey Inge en Fokje,

Heb ik net een verhaaltje zitten typen is het naar facebook verzonden weet niet naar wie of waar het is beland.

Maar gaaf dat jullie het zo mooi en gezellig hebben. Fijn om te horen/lezen. Nu al zoveel beleefd!!! En de reis is nog maar pas begonnen!!.

Fokje ff een knijper op de neus zetten komt het allemaal goed ha ha!!

Hebben jullie nog wat aan het boekje van Sonja of spreekt het allemaal wel voor zich??

Nou lekker genieten samen en met de rest van het gezelschap!!!

Liefs Sita en Simon

• 18 Juli 2013 - 19:30

Wieke:

Hallo Dames!
    Blij iets over jullie grote reis te lezen,Inge wat ben je een gezellige verslaggeefster .Dit is een hele belevenis voor jullie beide. Veel plezier en succes ,met het vervolg van jullie grote reis! Voor jullie beide veel liefs ,van uit het Friese Deinum .Gr.Rein en Wieke

• 19 Juli 2013 - 00:28

Loeki:

Hallo dames.
    wat ontzettend leuk om jullie avontuur te volgen
    met z'n vieren in een treincoupe.,krapjes maar wel heel gezellig
    doe de groeten aan de rus .
    heel veel plezier verder op jullie spannende reis
    In Nederland is het erg warm maar wel heerlijk eindelijk zomer

Doeggggggggggg
    lieve zomergroetjes van Loeki. Bye

• 19 Juli 2013 - 08:09

Red Devil:

Na su, ben ook net mijn bedje uit. Gisteren bij The Wall van Roger Waters geweest. Wat een onvoorstelbare show. Was dus erg de moeite waard om naar toe te gaan.

Hopelijk knopen jullie er voor jullie ook weer een geweldige dag om nooit te vergeten aan jullie reis vast. Pluk de dag en geniet van de trekking die jullie gaan doen.

Dooooeeiiiiiiiiiiiiiiiiii,
    Peter (Red Devil)

• 19 Juli 2013 - 08:49

Janny Buiter:

Lieve Inge en Fokje...wat leuk om zo jullie reis mee te beleven..zie het soms voor me..heerlijk..genieten elke dag...

Liefs Janny...xx

• 19 Juli 2013 - 09:46

Marrit:

Hé Fokje en Inge,
    Met veel plezier heb jullie verslag tot nu toe gelezen. Machtig!
    Wat sta je met een spetter op de foto, Fokje! Is dat een medereiziger?
    Kan me voorstellen dat het beregezellig is wanneer je leuke medereizigers in je coupé hebt zitten al is het wel klein. Geniet, geniet, geniet! Dan genieten wij van jullie verslagen en reizen we met jullie mee!

Groetjes, Marrit.

• 19 Juli 2013 - 10:23

Chris:

Ja, mooie vakantie he!!!
    Verw8te ik al. Zelf ook zo leuk gevonden.
    En inderdaad het is heel gezellig, de anderen die je dan ontmoet is net alsof je ze al jaren kent.
    Iedereen heeft zelfde doel he, genieten en kijken en beleven!
    Ik kon helaas niet eerder reageren, gecrashte PC.
    Nieuwe gekocht en dat is een Apple MacBook Air.
    Is ff wennen, maar nu loopt dat ook als een trein hahaha.
    Nou geniet nog maar van de dagen die nog komen.
    Bezoekje aan de Turtlerock is ook erg leuk...

Chris.

• 19 Juli 2013 - 23:07

Angela:

Geweldig beschreven, zie jullie helemaal zitten, liggen in de coupé .Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Nog veel plezier. Geniet!!! Liefs Angela