30 juli Beijing en de Chinese muur...Mutianyu - Reisverslag uit Peking, China van Inge & Peter - WaarBenJij.nu 30 juli Beijing en de Chinese muur...Mutianyu - Reisverslag uit Peking, China van Inge & Peter - WaarBenJij.nu

30 juli Beijing en de Chinese muur...Mutianyu

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge & Peter

02 Augustus 2013 | China, Peking

30 juli Beijing en de Chinese muur...Mutianyu

Vandaag gaan we de Chinese muur beklimmen, samen met Jos en Antoinet. We gaan op eigen gelegenheid, met de metro, bus en taxibusje. Zijn zo'n 1,5 uur onderweg. Onderweg naar de metro riep ik al, heel stoer.....ik loop helemaal naar de top. Een beetje afzien heb ik deze hele trip nog niet gedaan.
Daar aangekomen eerst maar even een bakje koffie en een paar flesjes water kopen en de klim kon beginnen! Oh nee, eerst nog van 1 naar 13 met de kabelbaan en de rest lopen, klimmen en klauteren, tot 24..toen we eenmaal aan het lopen waren zei Antoinet: loop maar in je eigen tempo en we wachten wel op de gene die t laatste beneden is. Dus na een paar fotootjes zei ik: K ga er nu vandoor, moet tenslotte ook wat verder lopen dan jullie. Wat was het warm, wel 40 * dus ook loodzwaar. De zon deed goed z'n best om t ons wat moeilijker te maken. Onderweg een paar keer gestopt voor een foto van het geweldige uitzicht. Het was af en toe heiig en vreesde met grote vrezen voor de foto's. Als je zoiets doet dan wil je de werkelijkheid zo graag laten zien aan onze familie en vrienden die hier niet zijn.

Af en toe keek ik naar beneden of ik de rest ook nog zag en inderdaad ze waren nog steeds in zicht. Later kwam ik op een punt waarvan ik dacht dat het de top was, maar toen ik er aankwam zag ik mensen van een trap afkomen die naar een hogere lavel ging. Shit! Er stond ook een rode vlag op dat punt te wapperen, daar klamte ik me aan vast. Er kwam een Zwitser naar beneden waaraan ik vroeg of het nog lang lopen was naar de top en hij zei nog zo'n 15 tot 20 minuten. Nou als dat zo is dan valt het mee. Dus nadat ik weer een paar foto's had gemaakt, ging ik weer verder. Ik kwam boven en er was helemaal niemand, alleen een mannetje die souveniertjes verkoopt. Lag lekker op een muurtje te slapen. Ik vroeg of ik de enige was en hij zei yes! Nou leuk, klim je al in je eentje die muur op en ben je de enige toerist daar boven. maar ineens kwamen er een paar mensen van de andere kant omhoog, ze waren aan de ene kant omhoog gegaan en aan de andere kant weer naar beneden. Ik was blij dat ik weer naar beneden kon. Het laatste stuk vond ik loodzwaar, zowel omhoog als naar beneden. Zo stijl! In de lonely planeet staat dat de Wandeltijd afhankelijk van je conditie ongeveer 4 uur is, inclusief rustpauzes. Nou dan heb ik het nog niet eens zo slecht gedaan.

Het is weer tijd om naar beneden te gaan.
Kom ik weer op de vorige lavel zie ik Fokje daar ineens staan. Was ze alleen verder omhoog gegaan, ik had niet verwacht dat ze zo ver zou komen, dus supertrots hebben we toen een paar leuke kiekjes gemaakt, met grote en kleine vlag en medaille.....haha...dat was de grote muur, het verhaal is misschien niet zo spectaculair maar wij vonden het een geweldige ervaring.

Na een welverdiende douche met Roel en Doreen uit eten gegaan omdat ze de volgende dag naar NL vertrekken. Daarna begon het te waaien, onweren en verschrikkelijk hard te regenen. Jodokus is weer es op vakantie hoor, een moesson!
Doei, Fokje en Inge

  • 02 Augustus 2013 - 08:05

    Ellen En Norbert:

    Prachtige foto's!!!
    Goede loop prestatie van beiden!!!
    Tot in Nederland
    Liefs

  • 02 Augustus 2013 - 08:26

    Marian:

    Jeemig de Peemig, Fokje je bent een TOPPER hoor, Inge ook natuurlijk. Maar wat een bijzondere foto's, jullie zo te zien staan daar op die Chinese Muur. Alvast een hele goeie reis toegewenst. En tot kiekes.

    Groetjes Marian

  • 02 Augustus 2013 - 08:39

    Boerselaere:

    Nou nou nou dames, wat een klim! Maar wat een leuke kiekjes van jullie op die onvoorstelbare Chinese muur.
    En nu nog 1 nachtje en dan weer in ons eigen vlakke op dit moment bloedhete kikkerlandje.

    Tot morgen.
    Peter (Red Devil)

  • 02 Augustus 2013 - 08:52

    Janny:

    Respect...voor jullie...xx

  • 02 Augustus 2013 - 08:56

    Bettie:

    Wat een prestaties, echt geweldig!

    Goede terugreis en lekker nagenieten van julie mooie reiservaringen!

  • 02 Augustus 2013 - 09:00

    Anne-Marie Teuben:

    Je moet er even wat voor doen maar dan heb je ook wat. Niet met de rodelbaan naar beneden gegaan? Tje wat zijn de weken omgevlogen!
    Ben benieuwd naar jullie verhalen en foto's Alice en niet op de blog.
    Goede terug vlucht.
    Kus Anne-Marie en Erwin.

  • 02 Augustus 2013 - 11:08

    Hes:

    Wat weer een prachtig verslag van jullie.
    Wat goed weer van jullie .Echt , jullie kunnen weer zo trots op jezelf zijn.
    Bikkels. De foto's zijn bijzonder elke x weer.
    Zit er bijna op, maar onvergetelijk.

    Trots op jum. Dikke tut.

  • 02 Augustus 2013 - 11:21

    Gerrit En Annie:

    Wat weer een prachtige reisverslagen en foto,s.
    Bedankt, dat we zo met jullie mee konden genieten.
    Een hele goede vlucht terug en tot ziens bij een loopje.

    Groetjes
    Gerrit en Annie

  • 02 Augustus 2013 - 22:31

    Joeri:

    Leuk verhaal en foto's! Hoop dat jullie ondanks de smog van Beijing hebben genoten :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge & Peter

Over een kleine 3 weken vertrekken wij: Reina, Peter en Inge naar Tanzania voor een nieuw avontuur! We gaan de Kilimanjaro beklimmen. Je kunt ons weer volgen en als je het leuk vindt, een berichtje achter laten. Tot de volgende keer in Afrika;-) Doei, Peter, Reina en ik

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 571
Totaal aantal bezoekers 108541

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Tanzania en De Kilimanjaro

12 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

Fokje en Inge met de Transmongolie-Express

09 December 2012 - 18 Januari 2013

Een nieuw avontuur Argentinie en Chili

23 September 2009 - 29 Oktober 2009

Inge & Peter in Peru

Landen bezocht: