De verboden stad - Reisverslag uit Peking, China van Inge & Peter - WaarBenJij.nu De verboden stad - Reisverslag uit Peking, China van Inge & Peter - WaarBenJij.nu

De verboden stad

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge & Peter

02 Augustus 2013 | China, Peking

31 juli "De verboden Stad"

Zo, daar gaan we dan! Even een paar fietsjes gehuurd en op naar de verboden stad. De verboden stad kan je vanaf het dakterras van ons hotel zien liggen. Een prachtig gezicht, met aan de rechter kant de Lama tempel. Het is dus maar een stukje fietsen, maar des te meer te lopen in deze immens grote verboden stad!
Vanwaar de naam "Verboden Stad" it's a simple: Het paleiscomplex van de Chinese keizer in Beijing kreeg de naam Verboden Stad, omdat het gewone volk er niet mocht komen. Alleen ambtenaren, dienaren, bewakers en edelen met toestemming mochten dit deel van Beijing zien.

We liepen door de poort het plein op en werden direct belaagd door Chinezen die zich als gids aanboden. Ze wilden je dan binnen een paar uur door deze grote mensenmassa heen loodsen en in perfect Engels het wel en wee van de Grote Keizer en z'n keizerlijke rijk vertellen. We dachten weer zolang naar een gids luisteren, daar hadden we niet zoveel zin in. De aandacht verslapt al snel als het te gedetailleerd Wordt. Daarom besloten we een gids te nemen die in het Nederlands een bandje had ingesproken. Met koptelefoon op door de stad ging ook prima en nu zal ik jullie niet gaan belasten met wat die gids allemaal verteld heeft, dus voor wie het echt wil weten, kan internet even gaan raadplegen. Op sommige sites wordt de verboden stad als de meest indrukwekkende attractie gezien, dan vind ik "een attractie" ook wel weer oneerbiedig klinken.

We schieten hier en daar wat foto's en slenteren van het ene gebouw, paleis en bijgebouwen naar de andere, ik las ergens dat er wel 999 gebouwen en bijgebouwen zijn met als hoofdgebouw het Keizerlijke Paleis. Het cijfer 9 staat ook ergens voor? En we kunnen geen één foto maken waar minder dan 100 toeristen op staan.

Het werd maar drukker en drukker, jeetje waar komen al die mensen "Chinezen" vandaan? Hebben ze vakantie ofzo of beschouwen de Chinezen deze stad als een soort Lourdes of Mekka als hun bedevaart plaats?
Het zal wel, maar na een paar uur lopen werd het alleen maar drukker en drukker, het was gewoon niet leuk meer. We houden wel een beetje van gezelligheid, maar dit is een beetje overdreven. We namen de uitgang aan de andere kant van waar we binnengekomen waren, maar daar stonden onze fietsen natuurlijk niet. Je merkt het al: dat hele eind in de brandende zon om de stad heen lopen, met de stroom mee en met de hordes Chinese toeristen.....hahaha, heel China loopt uit en ze zitten allemaal in Beijing.

Na de verboden stad snakten we naar koffie en zo eindigde onze dag met een heerlijke onweersbui in het superdrukke en leuke Beijing.
Groetjes, Fokje en Inge

Dit was voorlopig mijn bijdrage aan deze blog. Fokje sluit af met haar belevenissen van ons geweldige avontuur. Ik heb het erg leuk gevonden en wie weet is het virus overgeslagen en gaan we nog veel meer horen van Fokje en haar belevenissen in welk land waar dan ook op deze aardbol.

Doei en veel liefs uit het tropische Beijing
Inge

  • 02 Augustus 2013 - 20:16

    Chris:

    Nou, dan hebben wij de verboden stad beter kunnen bekijken.
    Ook was het heet, maar we konden lekker bij een stel pijnbomen een koel chinees biertje nemen. Heerlijk, genieten.
    We hebben daar ca 4 uur rondgelopen. Wij hadden geen fietsen en hebben alles gelopen!
    En ach dan leg je maar 15 km af "what the heck!" Maar ik denk wel dat jullie het leuk vonden. Helaas idd drukte van belang.
    Alles chinezen hadden net vakantie???
    Juni is rustiger!
    Goede reis terug en tot jullie brainwave...

    Chris

  • 03 Augustus 2013 - 09:23

    Anna:

    BEDANKT voor jullie prachtige foto's en reisverslagen! Ik heb er van genoten!

  • 03 Augustus 2013 - 09:34

    Boerselaere:

    Tja, dan zal ik de meisjes straks maar weer even ophalen, zodat ze weer veilig thuis komen. Het zal wel rustig zijn onderweg, want met deze blog weten we alles al en hebben ze niks meer te vertellen. Dah, dat zal vast wel niet.

    Hoe dan ook, het was weer leuk om de reis zo mee te beleven.

    Tot straks meiden.
    Peter (Red Devil)

  • 03 Augustus 2013 - 22:29

    Marian:

    Terwijl ik dit typ zitten jullie denk ik al achter een borreltje of liggen jullie al in bed. Wat een reis dames, en wat een belevenissen. Ik vond het ook weer erg leuk om zo met jullie mee te reizen. Hoop dat Bram jullie weer veilig thuis heeft gebracht, maar daar zit ik niet echt over in. Ik hoor de verhalen nog wel eens.
    En Fokje ik hoop dat dit jou goed heeft gedaan, zo met je schone zus deze onderneming.
    Eerst maar weer de groetjes, doei Marian

  • 04 Augustus 2013 - 05:25

    Patricia:

    Hoi hoi,
    Je kent me niet , maar je hebt in maart een berichtje op mijn blog gezet zie ik net! Wat tof om nu te zien dat je zelf ook deze reis aan het maken bent! Geniet er nog van!

    Groetjes,
    Patricia

    (chicazondergrenzen.waarbenjij.nu)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge & Peter

Over een kleine 3 weken vertrekken wij: Reina, Peter en Inge naar Tanzania voor een nieuw avontuur! We gaan de Kilimanjaro beklimmen. Je kunt ons weer volgen en als je het leuk vindt, een berichtje achter laten. Tot de volgende keer in Afrika;-) Doei, Peter, Reina en ik

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 683
Totaal aantal bezoekers 108551

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Tanzania en De Kilimanjaro

12 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

Fokje en Inge met de Transmongolie-Express

09 December 2012 - 18 Januari 2013

Een nieuw avontuur Argentinie en Chili

23 September 2009 - 29 Oktober 2009

Inge & Peter in Peru

Landen bezocht: