Hèhè, eindelijk een berichtje van ons! - Reisverslag uit Listvyanka, Rusland van Inge & Peter - WaarBenJij.nu Hèhè, eindelijk een berichtje van ons! - Reisverslag uit Listvyanka, Rusland van Inge & Peter - WaarBenJij.nu

Hèhè, eindelijk een berichtje van ons!

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge & Peter

18 Juli 2013 | Rusland, Listvyanka

12 juli 2013 Moskou is super, leuk, cultureel en bijzonder trendy...Kortom een aanrader voor diegene die van stedentrips houd! Zoo, even een stukkie Moscow promotion!

We haalden Fokje op en de reis kon beginnen, spannend hoor, vooral voor Fokje die straks van de ene verbazing in de andere zal vallen. Lets go gril, we can do it ;-))
De reis is heel goed verlopen. Zelf inchecken, bagage wegen en labelen. Het grondpersoneel kan dus wel naar huis....sneu!

In Moskou aangekomen worden we opgehaald door Dimitri, hij spreekt net alsof er een bandje wordt afgedraaid, maar in heel duidelijk Engels en we weten waar we aan toe zijn. Het hotel is super de luxe, niks mis mee. Het is inmiddels half 9 savonds Moskoutijd en we besluiten toch nog even het centrum in te gaan (met de metro) ik heb mijn gids niet bij me, dus zit er niets anders op het samen uit te zoeken en het lukte prima. Alles in het Russisch, maar als je weet waar je in en uit moet stappen en kan tellen, dan is het prima te doen.

Toen we daar rond liepen in die immens grote stad voelde het nog steeds onwerkelijk, zelfs voor mij om hier met Fokje op het Rode Plein rond te lopen. Veel foto's gemaakt en met het ondergaan van de zon en die mooie verlichte gebouwen was het een sprookje om naar te kijken. Dimitri vertelde dat de metro tot 12 uur snachts zou rijden, dus geen foutjes maken want dan zouden we niet meer terug kunnen. Maar gelukkig reden ze langer door, waarschijnlijk omdat het weekend was en kwamen we half 1 bij ons hotel aan. Nog even wat kletsen en dan gaan slapen en de volgende dag weer vroeg op om de rest van Moskou te bekijken.

2e dag Moskou
Veel gelopen en heerlijk op terrasjes gezeten, het Hard Rock Cafe, de metro, het Rode Plein en de mooie gebouwen, de vriendelijke Russen en het prachtige weer ; alle ingrediënten om volop te genieten, iets waar Fokje erg naar uitgekeken heeft en een nieuw leven is begonnen.

Oh ja, wat hebben we een lol gehad om het feit dat Fokje zo erg snurkt. De eerste nacht heb ik geen oog dicht gedaan. Eerst was ik zoooo chagrijnig, maar ja, je doet er niets aan als je er last van hebt. Maar smiddags hadden we het er nog over en ik zei; ik hoop dat onze medereizigers goed last van je gesnurk hebben, ben ik tenminste niet de enige! ik zal maar zeggen; gedeelde smart is halve smart.......hahaha
Maar gelukkig ging het de 2e nacht goed, een dubbele kussen onder haar hoofd en opgelost is het snurkprobleem.

Doei lieve mensen, tot het volgende avontuur
Tût Inge & Fokje

• 18 Juli 2013 - 11:19

Bettie:

Fijn dat alles goed gaat met jullie! Nog heel veel plezier! En Fokje, snurken zit in de familie! ;-)

• 18 Juli 2013 - 11:20

Je Rooie Vriendje:

Hallo reizende meisjes,

Tjonge jonge, wat zal je onwennig zijn van al die dagen geen internet Koolsi. Gelukkig hadden we per sms wel wat contact met elkaar.
    Erg goed om steeds te vernemen dat het zo goed gaat met jullie en dat jullie je zo vermaken. Ben dan ook zeer benieuwd naar de kiekjes.

Blijf er vooral van genieten zou ik dan ook zo zeggen. En veel plezier ook bij de trekking die jullie gaan maken.

Groetjes en een dikke knuffel,
    Peter (Red Devil)

• 18 Juli 2013 - 11:29

Ellen:

Hai Inge en Fokje

Dacht vanmorgen vroeg nog...nog niets gehoord van jullie!!
    Leuk om te lezen en leuke foto's.
    Mooie trip zo.
    Nog veel plezier!!!!!!!

Groetjes Ellen

• 18 Juli 2013 - 11:41

Reina:

Yes, eindelijk bericht. Fantastisch dat jullie zo genieten! Hoe was het eerste stuk vd treinreis?? Ben super nieuwsgierig ;-))

• 18 Juli 2013 - 11:56

Hes:

Zo trots op jullie. Wat een mooi verslag weer.
    Tot het volgende verslag.
    Dikke kus voor jullie . Love you.

• 18 Juli 2013 - 12:00

Marian:

Hallo dames,
    Ja hoor jullie zijn weer in de lucht. Heb gister al een paar berichtjes van Bram gelezen.
    Over die grote Rus bv. leuk. Ik ben ook zer benieuwd naar de plaatjes die jullie schieten. Het blijft bijzonder hoor, jullie twee daar in het verre Rusland. Pas goed op elkaar en heeeeeeeeeeeeeeel veel plezier.
    Groetjes Marian xxx

• 18 Juli 2013 - 13:03

Thea De Vries:

Heel veel plezier daar,,mezijn twee. groetjes Thea.

• 18 Juli 2013 - 14:27

Kees Brouwer:

Beste Inge,

ben een beetje bezorgd om Peter!
    Had hem net aan de lijn en hij mist je vreselijk, hij kan amper een eitje bakken, dus hij zit elke dag bij de Febo.
    De lieve Skat!

Maar Uuuh, ik ben blij dat jullie je goed vermaken, drink niet te veel vodka, geniet ervan!

uit een tropisch NL, Besos kees en familiy!