Fokje en Inge met de Transmongolie-Express - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Inge & Peter - WaarBenJij.nu Fokje en Inge met de Transmongolie-Express - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Inge & Peter - WaarBenJij.nu

Fokje en Inge met de Transmongolie-Express

Door: Inge Kools

Blijf op de hoogte en volg Inge & Peter

01 Juli 2013 | Nederland, Leeuwarden

Over een kleine 2 weken begint onze reis; Fokje en ik met de Trans Mongolië Express!
Eigenlijk is de originele naam: Trans Baikal Express, omdat we eerst met de trein Irkutsk en het Baikalmeer aandoen, waarna we vervolgens weer in de trein stappen naar Mongolië: Ulaanbaatar, een expeditie tocht over de uitgestrekte steppen, de gigantische Gobiwoestijn met prachtige vergezichten, in het wild levende dieren en nomaden die volgens eeuwenoude traditie in gertenten wonen. Een avontuur en back-to-basic.

Spannend voor Fokje door het megagrote verschil van vakantie vieren, enorm emotioneel, bijzondere indrukken en in-shock momenten. Het wordt veel afzien, maar daar krijgen we een verschrikkelijk mooie reis met onuitwisbare herinneringen voor terug.

Deze indrukwekkende treinreis begint in Moskou en eindigt in Beijing met het prachtige Plein van de Hemelse Vrede, de Verboden Stad, het Zomerpaleis en de Chinese Muur.

Veel plezier met het lezen van onze avonturen en berichtjes van jullie vinden we leuk ;-)

Dikke tut,
Fokje en Inge

  • 01 Juli 2013 - 19:16

    Marc :

    Hallo Inge en Fokje,

    Een fantastisch goede reis gewenst en van horen zeggen: ( m'n zusje is er ook geweest) een geweldige en onvergetelijke reis ! Ik kijk uit naar jullie reisverslagen.

    All the best,

    Marc


  • 01 Juli 2013 - 19:29

    Ellen :

    Hai Inge en Fokje

    Zeker spannend en emotioneel...maar het wordt genieten.
    Vooral met Inge er bij Fokje...never a dull moment !!!!!
    Heel veel plezier!!!!!

    Liefs Ellen

  • 01 Juli 2013 - 20:54

    Anne-Marie Teuben:

    Oh ik leef helemaal met jullie mee net toen ik het 14 jaar geleden gedaan heb.
    Herinneringen komen weer boven. Ik vond het een hele belevenis om 7 dagen in de trein te zitten. Het gedoe op de grens is ook leuk.
    Een hele fijne vakantie en ik denk aan jullie in India.

    Kus Anne-Marie.

  • 01 Juli 2013 - 21:25

    Joke Douma:

    Inge en Fokje,

    Wat een belevenis lijkt me dit en wat mooi dat jullie dit samen doen, samen sterk :-)

    Fijn dat ik jullie avonturen mag volgen, ik zie ze vol belangstelling tegemoet.

    De komende dag een goede voorbereiding en daarna een goede reis!

    hartelijke groeten Joke

  • 01 Juli 2013 - 21:44

    Reinder Sinnema:

    Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar de reisverslagen! Geniet!! Groetjes, Reinder

  • 01 Juli 2013 - 21:51

    Loes :

    ik blijf jullie volgen. een hele belevenis.heel veel plezier. fijne vakantie.

  • 02 Juli 2013 - 07:38

    Pietje Beverwijk:

    fijne vakantie, en heel heel veel plezier.

  • 02 Juli 2013 - 08:13

    Iris :

    hee mama en Inge,

    Ik ga jullie zeker volgen! Vind het zo spannend! Haha ben benieuwd naar al jullie spannende belevenissen!

    Loveeee jullie

    Dikke kus Iris

  • 02 Juli 2013 - 11:47

    Lale Maras:

    hoi Fokje,
    veel plezier op vakantie!!!!
    dikke kus lale

  • 02 Juli 2013 - 20:59

    Angela:

    Fokje & Inge.

    Nog even en dan kan de reis beginnen. Ga genieten laat het op je afkomen Fokje, je hebt een goede reisleidster bij je.

    Veel plezier.

    X

  • 03 Juli 2013 - 14:07

    Marian:

    Hallo dames,
    Wat SUPER GAAF.
    Voor Inge de gewoonste zaak van de wereld, die heeft al zoveel ervaring, die reist de hele wereld in de rondte, samen met die "gekke" broer van mij.
    Maar Fokje, ik kan me voorstellen dat het voor jou heel spannend is.
    Hou je maar aan die pinda vast, dan moet het wel goed komen. Ik/wij wensen jullie natuurlijk heeeeeel veel reisplezier en maak er wat van samen. Maar dat zit wel goed, er zal ook wel veel gelachen worden, jullie zijn alle twee van die lachebekken. En de andere kant van de medaille zullen jullie ook wel tegenkomen, dat hoort er ook bij.
    Groetjes Marian en de boy's.

  • 05 Juli 2013 - 13:28

    Wike Brouwer:

    Hallo Fokje en Inge,
    Ik wens jullie een hele goede reis. Wat stoer dat je dit doet Fokje!
    Liefs, Wike

  • 06 Juli 2013 - 12:42

    Bettie :

    Wij wensen jullie een hele mooie reis en een hele fijne vakantie toe! Geniet ervan! xx

  • 06 Juli 2013 - 21:28

    K.jager:

    Dag Inge en Fokje.
    Ik wens jullie een mooie en veilige reis toe.
    En geniet van alles wat je ziet.
    groetjes

  • 07 Juli 2013 - 12:17

    Hen3:

    Heel veel reisplezier Inge en Fokje.
    Voor mij is het alweer een maand geleden dat ik de reis maakte.
    Ik blijf jullie volgen.
    Groeten, Hen3

  • 09 Juli 2013 - 19:09

    Tonny:

    hoi inge en fokje
    Wat gaat dit weer n ontzettend mooie reis worden denk ik. Heb t net gelezen wat jullie allemaal gaan doen echt suuuuper GAAF. Erg leuk dat we weer mee mogen genieten Inge en voor jullie heel veel reisplezier en take care voor elkaar.
    Liefs Rob Tonny en Lau

  • 11 Juli 2013 - 14:33

    Marrit Kingma:

    Hallo Fokje en Inge,
    Nog 1 nachtje....een heel fijne reis toegewenst. Geniet ervan.
    Ik blijf jullie volgen!
    Groet, Marrit K.

  • 11 Juli 2013 - 22:43

    Hes:

    Lieve skatten
    Morgen ist zover. Super spannemd.
    Geniet van alles.
    Ik ga jullie volgen via de mooie verslagen.
    Have a save journey.
    ♥♥♥

  • 12 Juli 2013 - 18:11

    Gonda Venema:

    Inmiddels zijn jullie aangekomen in Moskou!

    Ik wens jullie een fantastische reis en geniet ervan. Laat alles los en geniet. Jij Fokj,e in het bijzonder verdient het om even weg van alles te zijn. Met Inge erbij gaat dit zeker lukken.
    Ik zal jullie volgen en reis zo een beetje mee.

    Liefs,

    Gonda

  • 17 Juli 2013 - 07:27

    Gerrit En Wilma:

    hoi inge en fokje,

    jullie zijn al een aar dagen op stap met de trein. We leven met jullie mee en zijn heel benieuwd naar jullie reisverslagen. Het feestje was heel gezellig! Hartelijk dank voor je mooie kado uit zuid amerika en de royale gift en lieve kaart inge.

    Take care

    liefs gerrit en wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge & Peter

Over een kleine 3 weken vertrekken wij: Reina, Peter en Inge naar Tanzania voor een nieuw avontuur! We gaan de Kilimanjaro beklimmen. Je kunt ons weer volgen en als je het leuk vindt, een berichtje achter laten. Tot de volgende keer in Afrika;-) Doei, Peter, Reina en ik

Actief sinds 05 Sept. 2009
Verslag gelezen: 919
Totaal aantal bezoekers 108543

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Tanzania en De Kilimanjaro

12 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

Fokje en Inge met de Transmongolie-Express

09 December 2012 - 18 Januari 2013

Een nieuw avontuur Argentinie en Chili

23 September 2009 - 29 Oktober 2009

Inge & Peter in Peru

Landen bezocht: