Glaciar Perito Moreno - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Inge & Peter - WaarBenJij.nu Glaciar Perito Moreno - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Inge & Peter - WaarBenJij.nu

Glaciar Perito Moreno

Door: Peter & Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge & Peter

27 December 2012 | Argentinië, El Calafate

Weer tijd voor een nieuw verhaal.
Wat hebben we mooie dagen gehad, eerst al hierheen komen vliegen! (Genot)
En weer kwamen we onze Spaanse vriendinnen tegen op de luchthaven, we reizen eigenlijk al vanaf Puerto Madryn met elkaar op.

De eerste dag maar even wat oriënteren en op zoek naar een excursie om de Glaciar Perito Moreno te aanschouwen. De Perito Moreno is de meest spectaculaire excursie in heel Patagonia. Het hoogtepunt van het gletsjeravontuur is de 2 uur durende trekking over de gekartelde rand van de ijsmassa. Zie deze link, er is te veel om over te vertellen:

Leuk om met kerst zoiets moois te doen, doe je maar eens in je leven toch en de meesten niet eens een keer. We hebben een prachtige dag gehad. Het weer was perfect en we hadden een geweldige gids, die zo gepassioneerd kon vertellen. Zie de foto's en internet geeft ook heel veel weer van wat wij gezien hebben.

's Avonds hadden we met Eva en Theresa afgesproken om te gaan eten, zij hadden een tafel voor 4 in een goed restaurant gereserveerd. Enorm gelachen en zijn uitgenodigd om ze te bezoeken in Valladolid. Dat moet dan wel na mei 2013 want de dames zijn iets langer dan ons op reis; 5 maanden. Was een leuke/gezellige afsluiting van deze mooie en bijzondere dag in goed gezelschap.

Vandaag even rustig aan gedaan, te rustig omdat we het ontbijt hebben gemist. Dan maar in het centrum een ontbijtje doen. We hebben een plan gemaakt om onze reis een andere wending te geven. We geven teveel geld uit en dan redden we het net niet tot de 17e. Vorige week hadden we al besloten niet naar Torres' del Paine te gaan, helaas moesten we die keuze maken. We hoorden van veel globetrotters dat Chili nog duurder is dan Argentinië. Donderdag de 27e vertrekken we naar El Chalten, blijkt het walhalla voor trekkingliefhebbers te zijn. 3 uurtjes met de bus, dus dat valt mee. Het grappige is, dat het plaatsje maar 500 inwoners heeft en dat er maar 1 ATM bankautomaat is, maar die blijkt meestal leeg te zijn. Dus werd ons aangeraden genoeg cash mee te nemen omdat je niet kan pinnen en met creditcard betalen kan ook niet. We hoorden ook dat er geen internetverbinding is, of het is erg traag en je mobiel kan je ook niet gebruiken. Dat wordt 4 dagen back to basic......

31 dec reizen we voor een nacht terug naar El Calafate omdat we op 1 jan een vlucht naar Buenos Aires hebben geboekt om 2 Jan met de bus naar Iguazu te gaan. Daarna zullen we langzaam omhoog naar Bolivia gaan om daar nog een kleine 2 weken te gaan rondreizen. Su, benne jum weer helemaal op de hoogte. Misschien wordt het wel weer anders, maar dat horen jullie dan wel.

Nou doei, tot de volgende keer maar weer....
Dikke tut van Peter & Inge

• 27 December 2012 - 07:10

Albertje:

Wat een adembenemende foto's, prachtig.
    Ik geniet ervan, laat staan als je hetzelf mee maakt.

Nog veel succes daar xxx

• 27 December 2012 - 08:22

Tonny:

WAUW fantastisch!!

• 27 December 2012 - 17:02

Ruth:

Wat een avontuur jullie reis en wat een spectaculaire omgeving!! Mooi om jullie belevenissen te lezen.

• 27 December 2012 - 19:00

Moriaantje:

Hoi Bram en Inge,
    Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh echt prachtig.
    Wat een mooie plaatjes, om jaloers op te worden. Winter is dus ook echt heeeeeel mooi hé. Helaas is hier alles groen en zeik nat, bah. Dat lopen op die gletsjers lijkt mij ook wel wat. Jammer dat jullie de plannen moeten wijzigen.Dat het daar zo f.. duur is, had ik niet verwacht. Nou tot de volgende mail maar weer.
    Inge, wat knap dat je nog heel bent, houden zo he.
    Dikke tût terug.

• 27 December 2012 - 19:40

Cor Zeemans:

Hoi Peter en Inge,

Wat leuk dat je zover weg nieuwe kennissen op doet.
    Ik heb gister een nieuwe trainigsmaat ontdekt.
    Ja, je raad het al Herman!!!

Gr Cor,

• 27 December 2012 - 21:11

Louis Herrema:

Vette shit!!!!!!

• 28 December 2012 - 03:33

Melvin Van Eldik:

He Inge en Peter,
    geweldig hoor al die spannende avonturen en verhalen. Veel plezier!!

Groetjes Melvin.

• 28 December 2012 - 10:40

Laas:

Peter. en Inge.
    Jullie al wat gevolgd via Face book. maar. nu. ook. jullie verhaal. gelezen op de website.Lijkt. me. een prachtig vakantie. avontuur wat jullie daar hebben.Geniet daar. mert jullie samen. en jullie r eisgenoten. En als. jullie weer. onlinee. `zijn. hierbij. een goed. 2013. toegewenst.

• 29 December 2012 - 17:15

Marc:

Hallo Peter en Inge,

Wat een prachtig reisverslag en foto's tot nu aan toe !! Erg leuk jullie rondreis zo te volgen.
    Ik wens jullie een heel goed vervolg van jullie verdere reis en wens jullie een heel goed 2013 !
    P.S. de Oldehove staat hier nog steeds skeef...

• 29 December 2012 - 19:49

Inge & Peter :

Bedankt lieve mensen en wij vinden t leuk om jullie reacties te ontvangen. We genieten nog volop ;) nu even internet in een klein cafeetje... Doei en tot de volgende keer. X

• 29 December 2012 - 19:56

Inge & Peter :

Oja, hee Moriaantje goed hè dat ik nog heel ben! Ben zonet van een berg afgesprongen en Marc fijn om te horen dat de oldehove nog skeef staat...

• 29 December 2012 - 19:56