Bijna thuis - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Inge & Peter - WaarBenJij.nu Bijna thuis - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Inge & Peter - WaarBenJij.nu

Bijna thuis

Door: Peter & Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge & Peter

16 Januari 2013 | Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

We zijn weer op weg :-)
Peter knapte na kleine 2 dgn op en besloten naar Sucre te gaan. Eigenlijk is dat de hoofdstad van Bolivia, terwijl iedereen denkt dat het La Paz is. We reizen van Uyuni via Potosi waarvan ze zeggen dat het ooit een van de rijkste en grootste steden van Zuid-Amerika was, wat niet meer te zien is. En overstappen in een andere bus die slechts pas na 2,5 uur vertrekt naar Sucre.
We zijn de enige toeristen in een bus vol Bolivianen, Peter is de enige blanke...haha! De buschauffeur rijdt als een dwaze gek, maar hebben de rit weer overleefd.

Om 21:00 komen we aan in Sucre en moeten op zoek naar een slaapplek! We hadden een naam van een hostel doorgekregen van t ned. meisje die we in Mendoza hebben ontmoet. De korte taxirit naar de hostel werd ons bijna fataal, want ROOD was niet ROOD genoeg voor de chauffeur. Een VW kever belande toen bijna bij die ROOIE op schoot. De hostel was helaas vol, maar 200 mt verderop zat Wasi Masi, betekent "huis van vrienden". Deze maar gedaan, werden zo warm ontvangen. En eindelijk weer Wifi, Joehoe...

De volgende dag de zondagmarkt van Tarabuco bezocht en weer een oh zo slechte chauffeur, dat we dit überhaupt nog kunnen navertellen! Alles bergop in de 1e versnelling en in de onoverzichtelijk haarspeldbochten inhalen, we stegen bijna op en tijdens het rijden continu overschakelen van gas naar benzine, bijna door benzinedampen bedwelmt, maar we leven nog...

Vervolgens de markt bezocht en weer een paar fraaie kiekjes weten te maken van de plaatselijke bevolking met al haar pracht en kleur. Inge weer wat dingetjes gekocht en daarna weer in onze kermisattractie terug naar Sucre, waar we in een café/restaurant bitterballen hebben gegeten. Echt waar!
En nu? Nu liggen we op onze kamer stukjes op onze site te plaatsen, terwijl er buiten een wolkbreuk plaatsvindt. Het lijkt er dan ook op dat we onze reis toch weer gaan eindigen zoals die was begonnen, namelijk met regen. Maar we hebben het deze 6 weken qua weer gelukkig eens prima getroffen, dus over deze buien zullen we maar niet gaan klagen.

Het zit er bijna op helaas:( nu op zoek naar een ticket om in Buenos Aires of São Paulo te komen.

Nou het is gelukt! We slaan Buenos Aires over...Vandaag van het mooie Sucre in een piepklein vliegtuigje, met een geweldig uitzicht over het Andes gebergte dwars door het wolkendek heen, met af en toe een beetje veel turbulentie vlogen naar Santa Cruz. Morgenochtend vertrekken we naar São Paulo en om 18:00 Braziliaanse tijd naar London en dan Amsterdam...jeetje wat is de tijd omgevlogen. Dit was wel de reis van de uiterst extremen, qua natuur, temperaturen, accommodatie, hoogtes, eten en nog veel meer. Kortom; het was zelfs voor de 2e x in zuid-Amerika rond te reizen wederom een geweldig groot succes en een ervaring om nooit te vergeten en zeker aan te raden voor iedereen die een beetje van reizen en avontuur houdt. Dus als we thuis zijn is het geloof ik -10* en komen van 35* !

Nou dit was het dan lieve kijk/leeskinderen.....

Bedankt voor jullie berichtjes en hopen dat jullie hebben meegenoten van onze reis. Peter wil nog even vermeld hebben dat ze zondag even 3 punten pakken van die kakkerlakken, waar hij nu al zin in heeft!

Dikke tût van ons en tot de volgende reis
Peter & Inge

• 16 Januari 2013 - 23:38

Ellen En Norbert:

Zo.......Nog mooie laatste dagen geweest daar!!!
    En Inge ...jij valt zeker niet op tussen de bolivianen/peruanen enz.
    Mooie poncho gekocht of mooi kleed?...prachtige kleuren.
    Op naar de volgende reis...voor Peter dan eerst he??!!!
    Voelde me vandaag met sneeuw en zonnetje in de sauna ook in het buitenland.
    Goeie reis terug!!!!!!
    Groetjes

• 17 Januari 2013 - 08:25

Marian:

Gelukkig ben je weer beter Bram. O, o wat een belevenis met die gekke chauffeurs, onverantwoord zou je zeggen.
    En wat een mooie kleedjes en kleurrijke dingen daar allemaal. Nou ik heb van jullie verhalen en foto's erg genoten. Hartstikke leuk om jullie op zo'n manier te kunnen blijven volgen. Inge, jij bent er deze keer zonder kleerschuren van af gekomen Hoera.
    Nu nog even heel huids thuis komen.
    Liefs Marian

• 17 Januari 2013 - 11:21

Olga Vellinga:

Goede reis terug!!!! Leuk jullie gevolgd te hebben.....weer super veel beleefd..leuk hoor!!
    XX

• 17 Januari 2013 - 13:34

Gelbrig Helfferich:

Hoi Inge en Peter,

Genoten van jullie verhalen fijn om te lezen!
    Goede reis terug en de komende weken genieten van het mooie winterweer in Fryslan.
    De redens kin ut it fet!!!!!

Leuke groet Gelbrig

• 17 Januari 2013 - 15:37

Kees:

wanneer gaan we op wintersport, hoor ik dan de verhalen wel?

• 17 Januari 2013 - 17:02

Gerrit En Wilma:

Hola amigo,s

bedankt voor het de verhalenbundel van de rooie en die pinda de afgelopen 6 weken, erg leuk. Het is een hele belevenis en avontuur voor jullie geweest. Top hoor. Mooie foto,s verhalen en herinneringen, neemt niemand jullie meer af.

Goeie reis naar holanda en dan maar meteen de redens an want wie weet komt er een..........

hasta luego

liefs gerrit en wilma

• 17 Januari 2013 - 21:30

Otto:

ja het is omgevlogen
    haal als jullie thuis zijn de schaatsen maar uit het vet.

xxxxx

• 19 Januari 2013 - 08:10

Mieneke:

Hoi Inge en Peter,

Heb erg genoten van jullie reisverslagen wat geweldig.
    Helemaal top.

Inge nog Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Tot ziens.

• 31 Januari 2013 - 18:11

Albert & Anna:

My oh my wat hebben we genoten van jullie reisverslagen en foto's! Super mooie reis beschrijving en de foto's zijn zooooo mooi!
    We kregen de tip van Fokje om te kijken...daar waren we gisteravond. 't Was weer gezellig!
    We treffen jullie binnenkort weer.
    Groetjes uit Burdaard