San Pedro en zijn Atacama woestijn - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Inge & Peter - WaarBenJij.nu San Pedro en zijn Atacama woestijn - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Inge & Peter - WaarBenJij.nu

San Pedro en zijn Atacama woestijn

Door: Peter & Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge & Peter

13 Januari 2013 | Bolivia, Sucre

We waren even van de buitenwereld afgesloten, maar hier zijn we weer!

Op dit moment zijn we bijna klaar voor vertrek naar Bolivia! De laatste dingen nog even bij elkaar zoeken en dan vroeg ons bedje opzoeken omdat we morgenvroeg om 05:00 worden opgehaald. Vanochtend werden we om 04:00 opgehaald voor een excursie. Jeetje, je moet er wat voor over hebben.....We zijn dan ook in uiterst extreme situaties terecht gekomen en als je hier toch bent, moet je het gewoon mee maken.

Gister zijn we op de droogste plek op aarde geweest. The Valley of Death! As I walk in the shadow in the Valley of Death.....wie kent dat liedje niet? Nou leuker en mooier kunnen we het niet maken. In een 24 persoons truck met het advies zonnebrand/bril, camera, 2 lt water p.p. En een extra truitje mee te nemen gingen we op pad. De gids, zo uit een western gestapt......De Indiaanse cowboy heette Robinson, als dat niet avontuur verzekerd is!? Zo liepen we zo'n 2 weken geleden nog over het ijs en waren we aan het eind van de wereld en nu Death Valley met een temperatuur van bijna 40*. Wat valt er nog te zeggen? niets toch! S avonds nog zonsondergang in Valle de la Luna, maar die hebben we zelfs op Texel mooier en spectaculairder gezien. Maar aan het eind van de dag had Peter weer een kop als een lampenkap ondanks de factor 30:-)

Vandaag dus 03:30 opgestaan voor de Geysers El Tatio te aanschouwen. Zo'n natuur verschijnsel is zo onwerkelijk, dat moet je met eigen ogen zien. Advies was: zonnebrand/bril, camera, warme kleding en zwemkleding mee te nemen, kan daar -15* zijn en er kan gezwommen worden in de warmwaterbron. Dat hebben we allemaal gedaan en het was -15* toen we daar om 06:00 aankwamen, jeetje wat hadden we het koud omdat we te weinig kleding aan hadden en geen handschoenen en muts mee hadden. Bbbbrrrrr..... De Geysers waren indrukwekkend om te zien, dus het was de moeite waard om daarvoor kou te lijden. Later reden we naar de warmwater bron, om een bad te nemen. De temperatuur was inmiddels gestegen naar -7*. Was lekker, wat hebben we genoten met z'n 3-tjes. We waren met 16 man, maar ze vonden het allemaal te koud om er in te springen. Wij hebben het erna niet meer koud gehad terwijl de rest van de groep de hele ochtend met dikke jas, handschoenen en muts hebben gelopen. Na de duik nog een kleine wandeling gemaakt, klimmen, dalen en de gids sprak honderd uit over wat we allemaal te zien kregen, alleen was alles in het Spaans dus zoveel hebben we er niet van mee gekregen. Weer een topdag gehad en morgen gaan we San Pedro de Atacama weer verlaten en zullen zien of we in Bolivia terecht komen?!?!

Toedeloe, tot de volgende keer
Peter & Inge

• 13 Januari 2013 - 08:14

Ellen En Norbert:

Prachtige foto's !!!
    Mooie trip hoor.
    Nog een weekje genieten!
    Ben benieuwd hoe jullie Bolivia vinden...veel plezier!
    Liefs Norbert en Ellen

• 13 Januari 2013 - 09:37

Louis :

De nieuwe avonturen van Peppie en Kokkie.
    Weer mooie verhalen en foto's in de bagage.
    Nog een week genieten en dan hoor ik wel meer recensies van jullie belevenissen.

Groeten,

• 13 Januari 2013 - 11:28

Ritsko:

Wat weer een prachtig verhaal. Wanneer komt hef boek uit? :) Jullie kunnen wel een travelfacebook inrichten vol met reistips. Die zou ik gelijk liken. Stichting Amurang zit net als Amurangers op facebook. Komen jullie ook op als bezoekers.

• 13 Januari 2013 - 12:29

Marian:

Joehoe, hier een berichtje ût Fryslân. Het is bij jullie warm en koud, maar hier ook, alleen niet zo extreem natuurlijk. Maar wat weer een prachtig verhaal en prachtige foto's. Jullie nemen de dagen wel mee hoor.
    Nou nog maar even een paar dagen genieten.
    Doei XXXX

• 13 Januari 2013 - 16:54

James En Janny:

Vanuit een koud Harlingen waar Sven net Europees Kampioen is geworden en Ireen zeer waarschijnlijk dat ook gaat worden hebben we weer genoten van jullie verhaal. En nog meer denk ik van de foto's. Wat prachtig!! Geniet van jullie laatste week!!
    Groet
    James en Janny

• 13 Januari 2013 - 17:09

Ruth:

Wat een belevenissen weer en prachtige foto's!!

• 13 Januari 2013 - 17:54

Albertje:

Prachtige foto's het is echt mee genieten. Liefs

• 13 Januari 2013 - 19:30

Gerrit En Wilma:

hola amigo,s

wow zeg eat een belevenis voor jullie, helemaal te gek en wat een prachtige natuur en foro,s daarvan en van jullie. Top hoor. heel veel fun in bolivia.

liefs gerrit en wilma

• 13 Januari 2013 - 19:30