Puerto Madryn - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Inge & Peter - WaarBenJij.nu Puerto Madryn - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Inge & Peter - WaarBenJij.nu

Puerto Madryn

Door: Pedro & Ingrid noemen ze mij hier

Blijf op de hoogte en volg Inge & Peter

18 December 2012 | Argentinië, Puerto Madryn

Puerto Madryn: als je zo bij deze strandtent zit, krijg je het ultieme vakantiegevoel......
Na een busreis van slechts 20 uur, komen we aan in Puerto Madryn. De kamer van de hostel waar we verblijven is ongeveer een kwart van onze hotelkamer in BA en nul Luxe en we liggen in een stapelbed. We koken onze maaltijden zelf, want als we anders willen zijn we voor de kerst failliet, of we moeten de staatsloterij winnen. Jeetje wat is het hier duur! En als je nog zuidelijker komt in patagonie, is het helemaal niet meer te betalen, zeggen ze. Ruim € 2000 armer en nog 4,5 week te gaan.....we proberen maar vrolijk door te gaan, anders is het niet leuk....haha

We zijn op 2 excursies geweest en hebben nog geen WALVIS gespot, want er staat veel te veel wind om uit te varen voor whale watching. Maar wel een over dosis aan pinguïns en zeeleeuwen. Maar wat zijn het toch skattige beesjes en de filmpjes die we hebben zijn zooooo leuk ;) tijdens onze trip naar de pinguïns midden in de woestijn (en in de woestijn regent het normaal niet) kregen wij onze fikse 2e regenbui over ons heen. Dat hebben wij weer.

Zelfs bijna een orkaan overleeft, want hoe je het ook went of keert; dit land is nog nooit getroffen door een orkaan en wij zijn er en ze hebben de eerste te pakken. Niet een echte orkaan, maar we waaien wel bijna onze broek uit.

Toen we wilden pinnen om de volgende trip naar El Calafate te boeken kon Peter niet meer pinnen, pas geblokkeerd. Even kijken op mijn ING. hè Rare bedragen afgeschreven en ja hoor, geskimt of hoe je dat dan maar schrijft! De meldkamer gebeld en gelukkig wordt het geld binnen 10 dagen terug gestort. Bleek de pas ergens in Hongkong gebruikt te zijn, wel knap trouwens.

Nou ja, naar onze volgende bestemming gaan we morgen dmv een bustrip van +/- 25 à 30 uur. We hebben het nog steeds naar ons zin en we komen nog steeds verder.
Nou doei hè, tot de volgende keer.
XXX

• 18 December 2012 - 21:53

Tonny:

nee he dat hebben jullie weer,regen,orkaan en ook je pas nog geskimt, dat gebeurde ons op het vlegveld in turkije en kwamen daar thuis pas achter,gelukkig geblokkeerd maar toch.....
    op naar de whales, maarrruhhhh zo ver hadden jullie daar niet vor hoeven reizen hoor, bij exel een bultrug en potvis dussssss

• 18 December 2012 - 23:18

Marian:

Joehoe,
    Leuke foto's zitten er al weer tussen. Ondanks toch weer wat kleine tegenslagen hebben jullie nog wel plezier gelukkig. Blijf genieten.
    Mooi weer daar bij jullie, wij hebben veel regen momenteel, maar niet koud.
    Doei

• 19 December 2012 - 10:12

Cor Zeemans:

Wat een belevenis die beesten en het weer.
    Wat een brutaliteit, anderen zomaar jullie geld halen waar je mee vakantie wilt vieren.
    Ja, de wrald is goed mar de( sommige) minsken koene better.

• 19 December 2012 - 11:39

Wilma En Gerrit:

Hola amigo,s
    de avonturen van pedro en Ingrid blijven toch je altijd weer verbaΩen..... Goed te horen dat jullie het naar je zin hebben en mooie dingen ondernemen. Jammer dat het zo duur is, was het al toen ik daar in 1994 was......
    We hopen dat jullie nog wel even een walvis spotten. Hier was op texel 1 aangespoeld en overleden....dus wat dat betreft hoef je daarvoor niet naar argentinie.... ha ha.

Hey have fun take care en tot horens.
    kus gerrit en wilma

• 19 December 2012 - 14:41

Erwin:

Is dat een Duitse pinguïn in die kuil?

• 21 December 2012 - 14:09

Boerselaere:

Toen we tegen die pinguïn begonnen te praten sprak ie Duits terug, dus zal dan vast wel. Er lag ook een geel zuidwestertje naast hem.

• 30 December 2012 - 16:58

Maaike:

Hallo Peter en Inge,
    Nou, ... m'n schone zus was hier met de Kerst en toen hadden we jullie foto's al even bekeken,
    de verslagen had ik nu net gelezen, prachtig en wat een mooie natuur daar!
    We wensen jullie nog een hele fijne reis en een hele goede jaarwisseling.
    Groetjes van Maaike.