Buenos Aires van de zonnige kant - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Inge & Peter - WaarBenJij.nu Buenos Aires van de zonnige kant - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Inge & Peter - WaarBenJij.nu

Buenos Aires van de zonnige kant

Door: Peter & Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge & Peter

18 December 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Eindelijk een nieuw berichtje van ons. Zoals sommigen misschien al wisten is onze bagage dag 2 teruggevonden, dus kon het echt gaan beginnen. Buenos Aires van de zonnige kant, bij een temperatuur van 30*. Wat zullen we gaan doen in zo'n immens grote stad? Nou eerst maar een stukje lopen om de boel te verkennen. We pakken de bus naar La Boca, de wijk van Boca juniors. In onze beste Spaans gevraagd waar we uit moesten stappen, reden we de stad alweer uit. 2 dames vertelden dat we te ver waren en stapten de volgende halte met ons uit om een taxi te regelen. Alles kwam goed, in La Boca rond gelopen en een optreden van de Tango aanschouwd. Was erg leuk om te zien. Op de terugweg langs het HRC voor een warme hap en natuurlijk een shirtje gescoord voor Peter zijn verzameling.

De volgende dag een fiets gehuurd, spannend door deze grote stad tussen al het verkeer door laveren. Ook door een soort van Central Park gefietst, alleen wat rustiger. Het graf van Eva Peron bezocht, maar eerst even Wikipedia geraadpleegd. Het verhaal over haar leven heeft meer indruk op mij gemaakt, dan haar graf. Zij is slechts 33 jaar geworden. Triest, maar zoals Luc altijd zegt; het leven gaat door, dus niet langer bij stil staan. ....

Wat onze plannen voor na Buenos Aires zouden zijn, hadden we nog niet over na gedacht. Werd wel tijd, dus op zoek naar een vlucht of busreis naar Puerto Madryn, waar Peter nog wilde proberen een bootticket te krijgen, om nog walvissen te kunnen spotten. Het werd een bustrip van 20 uur, was niet zo heel erg omdat het een zeer luxe bus was met stoelen waar je bijna horizontaal in kon liggen.

Eerst zover Buenos Aires, groetjes van ons ;)

• 18 December 2012 - 21:45

Rob En Tonny:

wauw dat zijn allemaal weer mooie plaatjes om te zien, volgens mij is er niks aan daar haha, super gaaf en lekker verder genieten. liefs van ons toedeledoki

• 19 December 2012 - 10:05

Cor Zeemans:

Bedankt luitjes,

Geweldig wat een belevenis.
    Naar welke voetbalclub's gaan jullie nog meer.
    Leuk dat er wiki peda is.
    Gr Cor,

• 19 December 2012 - 11:54

Gerrit En Wilma:

Hola, leuk om al die foto,s van jullie te zien. En dat u2 zo genieten!!! Mooie stad toch wel BA en dat op fiets verkennen leuk hoor. Mooi het dat tango dansen, ben ik toen ook geweest.

Had het andere verslag eerst gelezen en vergeten te zeggen dat wij het heel vervelend vinden van dat geskim, bah wat flauw allemaal en wat een gedoe.

In Nicaragua is mijn credit card geskimt maar leifst 18 keer... Kwam daar gelukkig thuis pas achter.

Have fun en take care.

kus gerrit en wilma