Cultuur snuiven in Ulaan Batar - Reisverslag uit Peking, China van Inge & Peter - WaarBenJij.nu Cultuur snuiven in Ulaan Batar - Reisverslag uit Peking, China van Inge & Peter - WaarBenJij.nu

Cultuur snuiven in Ulaan Batar

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge & Peter

29 Juli 2013 | China, Peking

23 en 24 juli cultuur snuiven in Ulaan Batar

Ulaan Batar een van de minst indrukwekkende steden op mijn lijstje.
De weg vinden in Ulaan Batar is best wel Lastig. Niks staat goed aangegeven en kaart lezen is nooit m'n sterkste kant geweest en Fokje kan er ook al niet veel van. De stad is verdeeld in districten en de aanduiding is ook lang niet altijd even makkelijk. Daarom hebben we besloten er 2 relaxende dagen van te maken. Niet te veel lopen, dus alleen een klein beetje cultuur gesnoven. We hebben het klooster, het paleis en een aantal tempels bezocht. Een Monnik sprak me aan en hebben het over zijn geweldige tijd in Europa gehad, zijn studie, kortom de tijd voordat hij het klooster in ging. Het was een turbulent leven voordat hij monnik werd.... Hahaha

Het is een drukte van je welste in en rond de tempels en klooster. De monniken mediteren er op los. Er mogen geen foto's gemaakt worden, maar als je betaalt knijpen ze een oogje toe. Het is ook overal hetzelfde, maar oké. Een paar mooie plaatjes zijn ook wel wat waard.

Verder niet zo veel bekeken. Nog wel naar een groot warenhuis "State Department Store" geweest omdat Monk vertelde dat je daar mooie souvenirs kan kopen, viel heel erg tegen, geen mooie slofjes gezien terwijl we die in Terlej NP wel hebben gezien, maar toch nog een paar leuke cadeautjes gekocht.

Het winterpaleis hebben we ook overgeslagen, omdat we het prachtige zomerpaleis in Beijing gaan bekijken. Het zomerpaleis moet één van de meest indrukwekkende paleizen van China zijn.

We zijn wel heerlijk uit eten geweest naar een grill restaurant, want het Mongoolse eten is ook niet om over naar huis te schrijven, dus doe ik dat ook maar niet!

Morgen staat de 3 daagde trekking op de planning! Als ik dit schrijf zijn we al terug......maak het nog even spannend voor jullie ;-)

Doei doei, kusjes Fokje & Inge uit een heel erg warm Mongolië ( Ulaan Batar)

• 29 Juli 2013 - 16:18

Anne-Marie:

Zijn jullie mooi uitgerust voor Beijing! Fietsje huren en knallen maar. Veel plezier .

• 29 Juli 2013 - 16:18

Anna:

Oh wat zou ik graag met jullie mee reizen! Het lijkt een indrukwekkende gebeurtenis te zijn. Hoor de verhalen wel als jullie weer thuis zijn! Tot de volgende reisverslag!

• 29 Juli 2013 - 16:31

De Boerselaere:

Leuk hoor dat je weer eindigt met een clifhanger, we zijn natuurlijk hartstikke nieuwsgierig hoe die trekking is gegaan. Hopelijk genieten jullie in de drukke stad Bejing net zoveel als jullie de reis er naartoe genoten hebben.
    Ook wij zitten nog steeds in het warme weer, hoewel het gisteren en vandaag een ietsie koeler is/was: graadje of 24. Maar maak je niet ongerust, de voorspelling is dat het weer zo'n 30 graden zal zijn als jullie zaterdag terugkomen. Gelukkig doet de airco van de auto het weer helemaal toppie.

Het driedaags Welcome to the Village festival was ook enorm leuk, hebben er drie dagen volop van kunnen genieten.

Nou, nog even een paar dagen genieten van jullie reis en tot zaterdag!

Groetjes,
    Peter (Red Devil)

• 29 Juli 2013 - 16:52

Ritsko:

Meiden wat een avonturen. Zelfs het bezoek aan de minst aantrekkelijke stad maakt mij nog jaloers. Veel plezier richting Beijing.

• 29 Juli 2013 - 17:33

Chris:

Hoi,

Vreemd he dat we dezelfde plekken bezoeken. Toeval?
    We hebben ook al die duiven gezien en die monnikken enzovoort.
    en Ulaanbataar is idd. niet af he.
    Wij vonden de stad ook niet erg indrukwekkend!
    Peking was wel weer mooi en de muur, maar goed dat zien we (Jullie!) dan wel weer.
    Blijft een onvergetelijke vakantie ...Na afloop heb je heel wat gezien en zeker erg veel indrukken.
    Chris.

• 29 Juli 2013 - 17:37

Ellen En Norbert:

Ha,ha,ha..jullie hadden onze foto's wel kunnen gebruiken!!
    Bijna identiek.....wij vonden het trouwens ook niets aan in die stad.

Maar jullie hebben het in ieder geval even gezien en ook nog lekker gegeten!!!

Hopelijk nog wat mooie dingen in jullie laatste week.
    Dat zal vast lukken.

Nog heel veel plezier deze week en....veilig thuis komen!
    Dooeioioioei
    Groetjes Norbert en Ellen

• 30 Juli 2013 - 16:32

Marian:

Hallo dames,
    Weer een mooi verhaal en leuke foto's .Maar de dagen korten al weer in.Ik hoop dat jullie laatste paar dagen ook nog wat mooie plaatjes en verhaaltjes mag opleveren, dat zal vast wel.
    Toeledokie Marian