Trekking naar Machupicchu: dag 3 - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van Inge & Peter - WaarBenJij.nu Trekking naar Machupicchu: dag 3 - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van Inge & Peter - WaarBenJij.nu

Trekking naar Machupicchu: dag 3

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge & Peter

16 Oktober 2009 | Peru, Aguas Calientes

Om 07:00 uur vertrokken we vanuit Santa Teresa om aan onze 3e trekkingsdag te beginnen. Jeetje, wat hebben we geslapen. 2 paracetamolletjes in de mik, voeten ingetaped om nog meer blaren te voorkomen en gaan met die banaan.

Wilbert onze gids zei; we gaan vandaag 2x3 uur lopen. Het wordt dus niet zo´n zware dag als de vorige dag. S ´ochtends zou het terrein glooiend zijn een beetje up en down, met een paar stevige stukken tussendoor. Het lopen ging zo goed dat we steeds voorop liepen alleen dan die keren dat Peter het pad afging om even uit de broek te gaan, maar dat liepen we zo weer in. Om 11:00 uur bereikten we een incheckpoint voor Machupicchu. Het was echt inchecken, naam, land van herkomst en paspoortnr enzo. Vond ´t zo spannend en wist nu zeker dat we het zouden gaan halen.

Na het inchecken gingen we luchen, mooi op tijd dus. We hebben bijna 2 uur gerust om aan de 2e helft van dag 3 te beginnen. Het 2e stuk zou bijna allleen maar vlak zijn, heerlijk dachten we want vlakke stukken zijn wij goed in. En de ondergrond was; de spoorlijn van Cusco naar Aguas Caliëntes. Ik heb bij ons nog nooit op een spoorlijn gelopen, dus zou niet weten hoe de spoorbielzen daar liggen. Nou hier lagen ze voor mij net wat te ver uit elkaar om van biels naar biels te stappen. Ik kwam steeds een stukje been tekort, met als gevolg ik niet uit kwam en tussen de bielzen terecht kwam. Soms ging het goed maar meestal niet en tussen de bielzen lagen geen kiezelsteentjes, maar van die grote brokken steen. Ik waggelde gewoon als een pinguin (net als de 4e 4-daagse dag, voor de mensen die mij toen hebben zien lopen) over de spoorlijn. Oh shit en m´n voeten deden al zo pìjn en wat was ´t vermoeiend.

We moesten bij elkaar blijven want er zou 2x een trein voorbij komen en dan moesten we maken dat we van de rails afkwamen. Af en toe werden we door andere groepen Machupicchu gangers ingehaald en wij haalden weer andere groepen in. Het was een hele bijzondere ervaring maar wilde ook wel dat er een einde aan die rottige spoorlijn kwam. Nou he he, half 4 bereiken we Aguas Caliëntes en konden gaan relaxen tot 20:00 uur waar we verwacht werden voor het avondeten en info zouden krijgen over de grote dag van morgen.

Hasta luego

• 16 Oktober 2009 - 18:04

Joeri Van Geelen:

Inge en Peter, wat een prachtige trip maken jullie daar in Latijns-Amerika. Ben zo jaloers op jullie :) Wil hetzelfde avontuur ook aangaan!

Geniet van jullie tijd aldaar, een reis om nooit en te nimmer meer te vergeten.

Zal jullie blijven volgen.

Groetjes vanuit Rotterdam,
    Joeri

• 16 Oktober 2009 - 18:39

Ellen:

Hai Peter en Inge
    Hoop dat jullie beloond worden morgen!!En dat de Machu Picchu niet in de wolken blijft!Prachtig om daar te lopen en te beseffen wat daar allemaal gebeurd is . Hou vol!!!!!!!!!
    Groetjes Ellen

• 16 Oktober 2009 - 23:09

Nicole:

Jeetje, ik lees wel dat zo'n mooie trekkingtocht voor mij dus echt niet haalbaar is met "mijn knie". Knap Inge, dat het jou allemaal lukt, ook al waggel je als een pinquin...hahaha. Zet 'm op daar en take care.

Liefs, Nicole