Poeh, we zijn weer thuis - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Inge & Peter - WaarBenJij.nu Poeh, we zijn weer thuis - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Inge & Peter - WaarBenJij.nu

Poeh, we zijn weer thuis

Door: Peter & Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge & Peter

30 Oktober 2009 | Nederland, Leeuwarden

Hallo lieve mensen,
We zijn weer thuis en aan het bijkomen van een enorme jetlag.
De terugreis verliep zeer voorspoedig, vanuit Nazca 7 uur met de bus naar Lima. In Lima nog één overnachting (Mira Flores) en de volgende dag om 21.00 eventjes 13 uur vliegen via Madrid naar Amsterdam. Wat alleen zo jammer was; Peter had in heel Peru in een supermarkt in Cusco een fles Havana rum van 7 jaar oud kunnen scoren en heeft die fles dus 3 weken lopen mee te zeulen. Komen we op het vliegveld van Lima, daar vindt hij dezelfde rum maar dan nog een slag groter. Aanschaffen dacht Peter, dan heb ik er één voor Hans en één voor mijzelf. Daar dachten ze in Madrid dus anders over. We moesten de fles inleveren of eerst inchecken, maar daar hadden we de tijd niet voor. Dus zou de fles vernietigd worden. Shit, shit, shit, jammer maar helaassss. Verder een hele goede terugreis gehad hoor en Remy stond ook al mooi te wachten op Schiphol voor het laatste stukje.

Alles bij elkaar genomen hebben we een fantastische vakantie gehad met als hoogtepunt toch wel Machupicchu, qua cultuur maar ook de uidaging om er per trekking naar toe te gaan. Met het sandboarden als spectaculaire afsluiting (hebben jullie de foto's al gezien, ze zijn zoooo leuk) was onze vakantie helemaal compleet.
Wat hebben wij verschrikkelijk veel gezien en ontzettend veel lol gehad. Voor mensen die graag buiten Europa reizen en van avontuur houden, is Peru een absolute aanrader.
Peru is een geweldig land met ontzettend lieve mensen en wat een poepies van kindertjes, alleen jammer dat er buiten de grote steden zoveel armoede is. De regering stopt heel veel geld in de groten steden, waardoor er dagelijks demonstraties van mensenrechten organisaties zijn.

We vonden het erg leuk om deze weblog bij te houden om jullie te laten meegenieten van onze avonturen in Peru. Daarom willen we jullie bedanken voor alle lieve berichtjes. Het is zo leuk als je aan de andere kant van de wereld zit, dat mensen met je mee leven en meegenieten. En wie weet, wordt onze weblog uitgebreid met een volgende reis.

Nou lieverds nogmaals bedankt en tot snel.....

Liefs Peter & Inge

• 30 Oktober 2009 - 11:25

Geke:

Heerlijk die rum...in Italie ligt die in elke supermarkt...ook die van 7 jaar oud. Zal ik volgend jaar dan doosje wat voor jullie en hans meenemen? Scheelt veel gesjouw haha. Ben blij dat jullie weer heel thuis zijn maar heb genoten van jullie verhalen!

• 30 Oktober 2009 - 11:36

Olga:

Welkom thuis!!!!

• 30 Oktober 2009 - 12:00

Elle:

WELKOM THUIS!!!!!!!

• 30 Oktober 2009 - 13:09

Edwin:

Hola Chicos, Bienvenido a casa!!!!!
    Ik ben blij dat jullie weer thuis zijn, gezond en wel.
    Ga maar lekker bijkomen. Binnenkort maken we (mi espaso y yo) wel een afspraakje om alles te zien en te horen. Wij zijn heel benieuwd.

• 30 Oktober 2009 - 13:22

Kees:

Dus jullie zijn nu helemaal verknogt aan Zuid Amerika!Op naar het volgende:Carnaval vieren in Brasil.Watervallen in Uruguay,de zoutvlaktes in Bolovia.Kitesurfen in Combucu(brasil)IJsgletsjers klimmen in Argentinie.Zooo,n mooi werelddeel.

Spreek jullie snel en ik heb genoten van jullie verhalen!!

• 30 Oktober 2009 - 18:27

Fokke:

Hé Peter en Inge,

Welkom thuis, wij hebben genoten van jullie avonturen.

Marian, Aimée, Janou en Fokke

• 30 Oktober 2009 - 18:59

Tonny:

ook ik heb ontzettend genoten van jullie verhalen en foto,s, elke dag ff gauw spieken of er weer n leuke anekdote stond.
    maar ben toch blij dat jullie alles heelhuids overleefd hebben en weer thuis zijn.
    nu nog lekker ff nagenieten.
    liefs uit dronten

• 30 Oktober 2009 - 19:54

Aafke:

Welkom thuis!
    Ik heb genoten van alle reisverhalen.
    Ik heb ze allemaal gelezen.
    Moest vaak aan Peking Express denken.

groetjes Aafke

• 30 Oktober 2009 - 23:23

Kale:

mooi op tijd thuis. eerst even onze jongens tegen het altijd lastige dordrecht thuis zien ploeteren en dan zondag die stakkers uit rotjeknor aan de zegekar. welkom yhuis en peter tot zondag

• 31 Oktober 2009 - 07:51

Marian:

Hoi reizigers,

Mooi dat jullie weer heel huids thuis zijn gekomen. Inge ik vind je toch een bikkel hoor dat je al die dingen hebt ondernomen.Die rooie draait nergens zijn hand voor om, maar jij ook niet. Ik vond het prachtig om jullie verslagen te lezen en foto's te bewonderen Ik vind het SUPER. Maar het is ook wel weer prettig om in je eigen bed te ligggen volgens mij.
    Nou we horen wel weer van elkaar. Eerst maar lekker uitrusten en bijtanken.
    Groetjes Marian

• 31 Oktober 2009 - 11:37

Nicole:

ben blij dat jullie weer veilig en zonder kleerscheuren thuis zijn!!!!

• 31 Oktober 2009 - 17:34

Olga:

Hey jullie!
    Fijn dat jullie weer thuis zijn!
    Hoop dat we elkaar snel weer eens zien. Benieuwd naar de rest van de verhalen en foto's! Heb in ieder geval genoten van de verhalen! Wil ook een x zandboarden! Misschien dat we dat een keer met de familie Kools kunnen doen! ;-)
    Dikke tuut uit Amsterdam!
    Groetjes!

• 02 November 2009 - 09:26

Hans:

Welkom thuis en nu weer rap aan't werk!
    Jammer van de rum maar kom wel eens een bij jullie drinken! Ik geloof trouwens dat Geke de oplossing heeft.

• 05 November 2009 - 14:25

Anne-Marie Teuben:

Hoi,

Allemaal weer veilig in us heitelân!
    Heb jullie vanuit Japan gevolgd en je raad het natuurlijk al. Ik denk dat mijn volgende trip Peru wordt, maar dan wel single. Genoten van jullie verhalen, thanx.
    Anne-Marie.