Met een koolsi kunnen plannen zomaar veranderen - Reisverslag uit Ollantaytambo, Peru van Inge & Peter - WaarBenJij.nu Met een koolsi kunnen plannen zomaar veranderen - Reisverslag uit Ollantaytambo, Peru van Inge & Peter - WaarBenJij.nu

Met een koolsi kunnen plannen zomaar veranderen

Door: Pedro

Blijf op de hoogte en volg Inge & Peter

08 Oktober 2009 | Peru, Ollantaytambo

Tja, het is mij uiteraard niet vreemd, want dit is niet de eerste keer dat ik met Koolsi op pad ben. En dan kunnen gemaakte plannen zomaar ineens er heel anders uit gaan zien.
Want na bijna anderhalve week onafgebroken "pien ien de kop" i.v.m. hoogteziekteverschijnselen te hebben gehad werd het Ingepingeporretje dan toch teveel. Toen het meiske vanmorgen wakker werd en het nog erger was dan daarvoor en inmiddels ook pijn in de oogjes, oren en hoge bloeddruk er nog eens bij kwamen, hebben we toch maar besloten een wat lager plekje op te gaan zoeken dan Cusco (3300 m).
En zo zitten we nu dus zomaar ineens in Ollantaytambo, wat ruim 500 m lager ligt dan Cusco in de hoop dat dit gaat helpen om de delores de cabeza (oftewel hoofdpijn) te verdrijven.
En dit houdt ook direkt in dat we besloten hebben om het Titikakameer links te laten liggen, want dat ligt op maar liefst 3800 m hoogte.

Nu worden we zondagmorgen opgehaald om de 4 daagse trip naar Machupicchu te gaan ondernemen, om daarna door te gaan reizen naar Arequipa.

Zoals het nu lijkt moet dit plan toch wel gewoon door kunnen gaan, want inmiddels knapt het koppie van m´n meissie alweer wat op.

En even speciaal voor m´n zussie: http://en.wikipedia.org/wiki/Machu_Picchu en je ziet precies wat Machupicchu inhoudt.

Tot zover even onze rap gewijzigde plannen.

Hasta luego,
Ingrid & Pedro (Rojo Devil)

• 09 Oktober 2009 - 06:06

Ellen:

Hai Pedro en Inge
    Je brengt het luchtig Peter....maar het is een waardeloos gevoel! En zelfs geroutineerde berg beklimmers overkomt dit hoor Inge! Hopelijk krijg je er geen last meer van en voel je je goed genoeg voor de hike@bike. Maar Peter zal zeker goed voor je zorgen!!!Sterkte en straks weer genieten. Doeioeioeioieoie

• 09 Oktober 2009 - 06:35

Tonny:

hoi hoi
    tja dan moet je keuzes maken he. maar je gezondheid gaat boven alles hoor inge en je moet er ook van kunnen genieten, maar als je kop zo tekeer gaat lukt dat niet.
    dank je voor de link pedro dat is idd wel heel mooi, grand canyon is mooi maar dat doet er vast niet voor onder.
    hopelijk kunnen jullie nu lekker verder gaan zonder die hoofdpijn.
    HAVE FUN

• 09 Oktober 2009 - 09:00

Bert:

Erg jammer dat je zo ziek wordt van die hoogte, ik heb dat een keer gezien op televisie met een ervaren bergbeklimmer die dat ook overkwam, je zag 'm per minuut grijzer en grauwer worden erg vervelend voor julie beiden
    Maar op het eeuwig zonnige texel hebbie daar geen last van, het hoogste punt is de vuurtoren ;-) ..hmm
    sterkte goede moed en vooral veel plezier

• 09 Oktober 2009 - 09:09

Janny:

Heeee Inge en Peter,
    Wat vreselijk sneu dat je je zo beroerd voelt Inge. Als het zondag maar over is voor jullie bijzondere trip naar MP.
    Beterschap en maak er wat moois van.
    Groetjes
    Janny

• 09 Oktober 2009 - 09:13

John:

Balen, van die koppijn.
    maar neem aan dat je met de plan ook wel aan je trekken komt.

• 09 Oktober 2009 - 10:17

Hes:

dat is toch ook weer een wijs besluit van je chicka.
    er is toch veel te zien in dat history volle land.
    geniet en ik volg jullie.
    dikke tut.

oja, mn hechtingen gaan dr strax uit.
    beetje meer vel om te bewegen.haha.
    nog 4weken in de sling houden, voordat ik weer mag zwaaien enz.edu en janet zijn bezig om een huis te kopen in dronten west.[updateje]

• 09 Oktober 2009 - 10:38

Mama San.:

Konbanwa Daimon Aka a Zutsu Inge,

Wijs besluit en ik hoop dat jullie MP wel redden. Daar zijn jullie uiteindelijk voor gekomen. Wij zijn bijna de tyfoon kwijt in Japan en dat is mooi op tijd voor de reis begint. Morgenavond komt de groep, er zijn al drie mensen. Ik heb vanmorgen de jetlag even bijgeslapen en ben naar het strand geweest.
    Ook Erwin gemaild omdat ik voor een reis naar Myanmar gevraagd ben. Wel snel op elkaar maar wat een genot! Geniet van de cultuur, natuur en de bevolking dat doe ik hier ook, buiging!!
    Groetjes Anne-Marie.

• 10 Oktober 2009 - 10:28

Marian:

Hier ben ik nog een keer.He Inge er is genoeg te koop daar volgens mij. En wat een leuk kroegje.
    Doei tot de volgende mail.