Hoogte, zon, bergen, Inka´s, supervlo en fun - Reisverslag uit Cusco, Peru van Inge & Peter - WaarBenJij.nu Hoogte, zon, bergen, Inka´s, supervlo en fun - Reisverslag uit Cusco, Peru van Inge & Peter - WaarBenJij.nu

Hoogte, zon, bergen, Inka´s, supervlo en fun

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge & Peter

04 Oktober 2009 | Peru, Cusco

Ola, hier zijn we weer.
Vandaag was het de dag van Moray en Salineras. We hebben een privechauffeur kunnen regelen die ons voor 100 soles= 25 euro de hele dag wilde rondrijden.

Moray zijn terrassen waar de Inka´s vroeger verschillende gewassen verbouwden. De grootste van de 3 is 150 mt diep. Daar is Peter alleen naar beneden gegaan, er moest toch iemand de foto´s maken. Hij kwam helemaal uitgeput weer boven, maar is toch blij dat hij het gedaan heeft.Wat we de afgelopen dagen aan Inka ruines gezien hebben is al adembenemend, hoeveel indruk moet Machu Picchu dan wel niet op ons maken.

Na Moray naar Salineras. De zandweg zat vol met bulten en gaten en was op sommige plaatsen zo smal dat er nauwelijks 2 auto´s elkaar konden passeren. En de weg ging loodrecht naar boven. Salineras is Sal Natural y Ecologico (Natuurlijke zoutwinning). Ik zal hier verder maar niets meer over vertellen, want als je de foto´s ziet zegt dat genoeg. Wij hebben nooit geweten dat zoiets moois bestond.

Op de terugweg zijn we nog langs Chinchero gegaan. Daar was een soort supervlo, zoals wij in het FEC altijd doen. Het enige verschil is dat alles handwerk is en geen drol kost. We hebben prachtige foto´s gemaakt van de locals. Tis net of je een paar 100 jaar terug gaat in de tijd, geweldig!

Op weg naar Cusco nog besneeuwde begtoppen op de foto gezet. Waaronder Nevada Veronica die 5750 mt hoog is. Bergen blijven ons fascineren, waar ter wereld we ook zijn.

Hoop dat de trek naar Machu Picchu goed gaat Ellen. Onze goede conditie die we met hard lopen hebben gekregen zegt hier helemaal niets blijkt wel.

Oja, Peter heeft vandaag voor het eerst cavia gegeten. Het was niet heel bijzonder....

Nou chicos het is weer een lang verhaal geworden, morgen moeten we weer naar school....jippie....Zo maar weer even woordjes gaan leren.

Dikke kus vanuit Cusco.....
Peter (red devil) & Inge

• 05 Oktober 2009 - 07:34

Geke:

tsjonge jonge, weer eens wat anders dan de wadden!

• 05 Oktober 2009 - 08:22

Sonja:

Cavia gegeten? Mmm waar smaakte dat naar? Ach je moet alles een keer geprobeerd hebben, hoewel ik wel moet zeggen dat ik niet weet of ik het gedaan had.

Geweldige foto's. Hoe is het inmiddels met jullie Spaans?

groetjes Sonja

• 05 Oktober 2009 - 09:23

Louis:

yo,mom en peter.
    Ziet er mooi uit,die foto's met locals zijn ook koel.
    Peter,je schreef dat het voetbal niveau daar nog lager is dan bij ons!!!!!!Dat kan bijna niet, wat een drama tegen Roda.

Have fun!!!!!!!!

• 05 Oktober 2009 - 16:24

Peter B:

Hoi vakantiegangers,

Geweldig mooi is het daar zeg. En ook zo kleurrijk.
    Bedankt dat we met jullie mogen meekijken.
    Geniet er nog even van.

• 05 Oktober 2009 - 17:33

Sjuul:

Hey Kolibrie en brugleuning,

Wat ontzettend gaaf wat jullie daar allemaal beleven. En oh zo leuk dat wij mee mogen (al is het van een afstand en voeren we het niet live uit) Geniet nog lekker van al jullie belevenissen en we blijven meelezen. Groetjes en veel liefs vanuit het regenachtige Ljouwert.
    Lex, Sjuul en Ellis

• 05 Oktober 2009 - 17:43

Bokito:

Wat een kale terrassen, die obers zullen wel n makkie hewwe daar!! Flauw he, nou juist niet want het is allemaal zout!
    ZONDER FLAUWEKUL, GEWELDIGE PICTURES!!!!!
    Hoe smaakte de Cavia Boessie? Denk tog eg dat ik liever Febo kippen eet!
    SUC6 met de tocht naar Machu Picchu!!!

Hasta la vista,
    Tante Geert & Bokito

• 05 Oktober 2009 - 18:04

Lucrecia:

Hola Ingepingeporretje ;-)y Peter,

Het ziet er heel gezellig uit, de mensen daar zijn echt heel trouw aan hun cultuur zo te zien. Como les va con las clases de Español?

Saludus y besitos

Ps. Te extrañamos muchisimo Inge :-( haha.

• 05 Oktober 2009 - 18:53

Ellen:

hai peter en inge
    prachtige foto's!!!Wat zullen jullie met extra interesse bij thuiskomst de foto's van het "peru boek" bekijken. Voel de sfeer ,zo als jullie schrijven,reis in gedachten gewoon mee. Ruik bijna die typerende geuren als je in de bus zit of in een cafeetje of de bergen. En inderdaad..jas uit ,jas aan!Jullie bouwen nu berg conditie op,je redt het echt wel. Loop je eigen tempo straks,laat je niet opjutten. Ze wachten echt wel op je. liefs Ellen

• 05 Oktober 2009 - 20:49

Marie-jose:

wat een mooie plekjes
    zien jullie.
    prachtige foto's

• 05 Oktober 2009 - 21:13

Olga:

Ola!
    Mooie verhalen en foto's!
    Zo genieten wij een beetje met jullie mee! Cavia, gatver...
    Succes met Spaanse les!
    Dikke tut!