Circuito Turistico del Valle Sagrado de los Inkas - Reisverslag uit Cusco, Peru van Inge & Peter - WaarBenJij.nu Circuito Turistico del Valle Sagrado de los Inkas - Reisverslag uit Cusco, Peru van Inge & Peter - WaarBenJij.nu

Circuito Turistico del Valle Sagrado de los Inkas

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Inge & Peter

04 Oktober 2009 | Peru, Cusco

Gister 3 okt een rondreis gemaakt door de heilige valei van de Inka´s. We stopten eerst in een heel klein dorpje waar alles en iedereen direkt spullen begon te verkopen aan de losgelaten toeristen. Leuk, maar het zal wel.

Hierna door naar Pisac waar we de eerste ruines van Inka dorpjes hebben bezocht. Langs een smal paadje er naar toe gelopen. Het was bloedheet en de zon scheen er lekker op los om ons te vrbranden. Gelukkig hadden we factor 30 in de aanslag.
Het was een prachtige trip met fantastische uitzichten een een interessante rondleiding.
Hierna op naar Urumbamba, waar we een heerlijke lunch hebben gehad.

De volgende stop was Ollantaytambo. Ook een Inka dorpje met enorme terrassen waarop de Inka´s hun voedsel verbouwden. Tevens was deze stad een verdedigingstad voor Machu Pichu. Het leuke van het huidige dorpje (want veel groter is het niet meer) is dat de bevolking nog steeds huist in de originele Inka huisjes. Je lult niet meer. Maar ze mogen wel wat windschermen aanschaffen, want je waait hier met windkracht 6 a 7 bijna uit je jasje. Voordeel hiervan is in ieder geval dat je niet voelt dat je aan het verbranden bent.

De laatste stop was Chinchero. Hier kwamen we bij een leuk achtertuintje waar jonge meisjes ons uitleg gaven hoe ze de mooiste sjaals, truien, mutsen en wat al niet meer maakten. Eerst de apalca wol wassen, dan spinnen, dan een kleurtje geven en breien, weven of haken maar. En hoe ze het geleerd heeft weet niemand, maar het meisje dat de uitleg gaf sprak ook nog eens vloeiend engels. Zo konden wij het tenminste ook nog volgen.
En uiteraard moest er daarna verkocht worden en dan ben je bij Inge aan het juiste adres. Zij kocht een hele mooie muts/sjaal en handschoenen. Maar die gebruikt ze nu ook al, want vooral ´s avonds is het niet al te warm.

Om ongeveer 7 uur ´s avonds waren we weer terug in Cusco en we konden toch wel stellen dat we een geweldige dag hebben gehad.

Jammer dat je dan de volgende dag wakker wordt en direkt een sms krijgt dat onze jongens alweer 2 punten hebben laten liggen tegen Roda. Daar werd ik niet vrolijker van.

Inge tikt zo even een berichtje over de dag van vandaag, want die was ook meer dan de moeite waard.

Groetjes uit het verre Peru,
Inge & Peter (Red Devil)

• 05 Oktober 2009 - 07:01

Kees Brouwer:

Hee lieve mensen,
    wat komen mij de foto's en de verhalen bekent voor!ben er in 2001 geweest.De zoutpannen, wat geweldig was dat en Cusco niet te vergeten.had een week last van de hoogte en ben vreselijk ziek geweest van de lokale ruk met cola!!
    Geniet van jullie reis en ga zo door met schrijven.

kees.

• 05 Oktober 2009 - 15:05

Karel:

Er zijn dus gelukkig mensen die je op de hoogte houden van de "prestaties" van jou jongens.Ik dacht : ik laat hem met rust maar gelukkig zijn er wel anderen

• 05 Oktober 2009 - 16:32

Esther:

Hey toppers!

wat een super leuke verhalen en foto's! Inge dat kopen is je wel toevertrouwt, wat een super leuke muts! Het is wel stil op het werk zonder jou! Jij hebt het beter voor elkaar, lekker geniete saampjes!

have fun
    lief es

• 05 Oktober 2009 - 17:32

Bokito:

Ja sorry Boessie, had het ook liever andere berichten hoort uit kerkrade.
    Later op de middag werd ut nog erger, hoor je dat pisvee door ut oog vd naals is kropen met de 0-0 in utreg, gvd!!!
    Zal dy nie eerder as 22 okt berichte over onze jongens. (Dit weekend geen voetbal ivm interland en volgend weekend bin ik in Z-Frankrijk)
    Gr aan Ingepingeporretje.

• 05 Oktober 2009 - 21:12

Kale:

Wees blij dat dat tuig ut het lichtdorp gelijkt gespeeld heeft. He Peter ik heb nog een zwager die van z'n cavia's af moet. zal ik ze alvast invriezen. stokje in het poepertje en je hebt peruaanse sate. Is het nog de bedoeling om Inge haar pasjes te blokkeren of kan het nog even lijden. Morgen weer vrijgezel voor 3 weken dus alle tijd om van dit soort onzin berichtjes te versturen.Jongelui nog veel plezier daar en tot het volgende berichtje

• 11 Oktober 2009 - 19:39

Olga:

He vakantiegangers!
    Wat zitten jullie in een andere wereld zeg! Wat zullen jullie het straks weer saai vinden op de Nieuwstad en bij het CJIB hihi. Jullie doen en zien veel lees en zie ik..leuk hoor!! Jammer van je hoofdpijn Inge,gaat nu iets beter dus? Nou,nog maar lekker genieten he!!
    lfs Olga