We zijn in Arequipa, nagenieten!!!! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Inge & Peter - WaarBenJij.nu We zijn in Arequipa, nagenieten!!!! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Inge & Peter - WaarBenJij.nu

We zijn in Arequipa, nagenieten!!!!

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge & Peter

17 Oktober 2009 | Peru, Arequipa

Ola amigos,

Gisterochtend met de nachtbus in Arequipa aangekomen. We zijn even aan het chillen en bijkomen van de afgelopen dagen. De reis naar Arequipa duurde 10 uur en was zwaar.

Arequipa is wel een leuk plaatsje, maar als je al van die indrukwekkende dingen als Machupicchu hebt gezien is de rest ietsiepietsie minder. Maar toch blijven we genieten van al het mooie dat Peru te bieden heeft.

Vandaag hebben we het Monasterio de Santa Catalina bezocht. Dit imposante klooster bestrijkt een oppervlakte van 20.000 m2. Het was net een klein dorp waarin je rondliep en de straten dragen de namen van Zuid-Spaanse steden uit Andalusië. Het bouwwerk is helemaal uit vulkanisch steen opgetrokken.

We zijn ook nog naar de mummie Juanita geweest. Was heel wrang om te horen hoe Juanita aan haar eind is gekomen.

Voor zondag en maandag hebben we een trip naar Colca Canyon geboekt. Maandag overnachten we nog in Arequipa.

Daarna zijn onze plannen weer gewijzigd. We gaan toch naar Puno omdat we beide toch wel heel graag naar het Titicacameer willen. Ze zeggen dat Arequipa een goede plek is om te acclimatiseren. Dus heb ik aan Peter voorgesteld toch naar Puno te gaan. Wordt ik ziek dan is het maar voor 3 dagen.

Tot zover maar weer Arequipa, tot de volgende keer.

Groetjes Peter & Inge

ps. Marie-Jose, heel veel succes in New York en Aleida veel plezier in Thailand. doeioeioeiiiii

• 17 Oktober 2009 - 23:17

Janny:

Hallo luitjes,

Het ziet er allemaal heel indrukwekkend uit. Wat moeten jullie het ongelooflijk mooi hebben.
    Groetjes
    James en Janny

• 18 Oktober 2009 - 11:58

Ruth:

Hoi Inge en Peter, wat een mooie reis maken jullie!! Leuk om te lezen en wat een prchtig land.

• 18 Oktober 2009 - 12:27

Mama San.:

Ohayo,

Wat beleven jullie mooie dingen! Prachtige foto's!
    Wij hebben vandaag pergrim gespeeld op de tempel route in Shikoku.
    We moeten maar snel na de reizen een eetafspraak maken.
    Groetjes uit Japan'
    Anne-Marie.

• 19 Oktober 2009 - 08:27

Bouke:

Prachtige platen, echt genieten voor jullie!

• 19 Oktober 2009 - 08:48

Kees Brouwer:

Jaa, doen! Jullie moeten zeker naar Lago Titicaca gaan, is echt heel bijzonder.
    Foto's komen me allemaal bekend voor van Arequipa, heel mooi plekje!
    Ga zo door met schrijven,heerlijk om er door heen te gaan.

• 19 Oktober 2009 - 11:45

Louis:

Mooie verhalen en plaatjes.
    Die zevenheuvelen moet voor jullie nou een makkie zijn na zoveel hoogte training.

Luitjes,nog veel fun de laaste weken en tot laterz.

• 19 Oktober 2009 - 21:45

Skele:

Hee F-ke,

Mooie plaatjes hoor, maar heb je nog niet genoeg Lama's gezien?
    Alle gekheid op een ......,geniet er van en de groetjes aan Inge.

Hasta la pasta,
    Skele