Lima-Paracas-Lima vrijdag 25 september 2009 - Reisverslag uit Lima, Peru van Inge & Peter - WaarBenJij.nu Lima-Paracas-Lima vrijdag 25 september 2009 - Reisverslag uit Lima, Peru van Inge & Peter - WaarBenJij.nu

Lima-Paracas-Lima vrijdag 25 september 2009

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge & Peter

26 September 2009 | Peru, Lima

Gister hebben we een excursie naar de Ballestas eilanden en naar Nationale park Paracas gemaakt. We moesten om 03:00 uur ons bedje uit en vertrokken om 04:15 met de bus baar Paracas. Dat vroeg opstaan is niet voor niets geweest.

We voeren de zee op en direct werden we omringt door een school dolfijnen (indrukwekkend). Daarna kregen we de zogenaamde Candelabra, een enorm figuur in´t zand getekend, waarvan niemand de oorsprong kent en waarover vele theorieen bestaan.

Inmiddels kwam de zon op en begon behoorlijk op ons bolletje te branden. De eilandjes die we toen bezochten waren werkelijk overspoeld met allerlei "vreemde" vogels; zeemeeuwen, aalscholvers, maar ook pinguins. Eindelijk heb ik mijn vriendjes in levende lijve en in het wild gezien. Pelikanen behoren nu ook tot mijn favoriete diersoort. Zeehondjes en zeeleeuwen. Geen 10 tallen of 100 tallen, maar 1000 tallen. Net of we midden in een nartuurfilm waren beland. Na ruim een uur varen gingen we terug naar Paracas.
Daar aangekomen waggelde een flinke tamme pelikaan op het strand rond en at zo een visje uit Peter z´n hand, zo schattig!!!!

Daarna zijn we nog naar het nationale park van Paracas gegaan en wat we daar te zien kregen is zand, zand en nog eens zand in de kleuren rood, geel en bruin. ´t is dat we gewaarschuwd zijn, maar we hadden ons dus niet ingesmeerd tegen de zon, met als gevolg dat Peter z´n hoofd er nu als een rode lampekap uitziet; hij geeft gewoon licht!!!!hihihihi.....

Dit was een bijzondere indrukwekkende dag en morgen vliegen we naar Cusco.

Adios Peter (red) & Inge

• 27 September 2009 - 06:12

Martin:

Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben in Peru.
    Voor zover ik weet is de Candelabra de pootafdruk van een vrij grote Candelabrapelikaan die daar een tijdje heeft staan uitrusten.
    Die vogel werd genoemd naar haar ontdekker mevrouw Eva Candelabra.

Pelikanen zijn leuke en best wel fotogenieke vogels. We hebben er hier in Leeuwarden in AquaZoo een stuk of twintig. Die zijn wit met een oranje snavel.

Ik hoop snel het vervolg van jullie vakantiebelevenissen te lezen.
    Veel plezier!

• 27 September 2009 - 06:19

Ellen:

hai peter en inge. jullie beschrijven het zo goed,dat ik me er ook even voelde staan....met de lamp aan!!! Wat zal het een mooi fotoboek worden,ben nu al benieuwd.
    Op naar Cusco! Groetjes Ellen

• 27 September 2009 - 06:59

Marian:

Hallo luitjes,
    Lekker vroeg, 03.00 uur,maar wel de moeite waard.Mooi hoor. Lekker zo'n verbrande kop voor Bram, maar hij heeft toch wel een pet! Ik ben nu al benieuwd wat het volgende reisverslag gaat worden. Hebben jullie al een gebakken cavia op je bord gehad?
    BRRRR! Lijkt mij niks, maar alvast eet smakelijk voor als het zover is. Nou vakantiegangers tot de volgende mail.
    Groetjes Marian

• 27 September 2009 - 07:41

Anne-Marie:

Zo te lezen vermaken jullie je meteen al, waar is toch het idee van een rustige vakantie gebleven????
    En nu op naar Cusco om de taal te leren, dan heb je nog meer plezier van het rondreizen.
    Ik stuur Erwin even naar Ajax om drie punten te pakken. Ik krijg vanmiddag wereldreizigers per verbouwde truck op bezoek, ik zit even met de gedachten in Iran. Geniet ze en oant sjen. Anne-Marie.

• 27 September 2009 - 07:52

Tonny:

hi peopletjes
    geweldig wat jullie allemaal weer hebben gezien.
    wij hoeven daar niet eens naar toe we genieten zo wel mee. ja mooi is dat met dolfijnen he.
    succes in cusco en hopen snel weer t volgende verslag te kunnen lezen
    gr wij

• 27 September 2009 - 09:00

Sonja:

Zo te lezen vermaken jullie je best en krijg spontaan zin om zelf ook die kant op te gaan :).

Ben benieuwd naar het volgende verslag.

groetjes

• 27 September 2009 - 09:21

John:

peter, volgende keer kaal scheren en alleen aan de zijkanten in smeren, heb je toch het Ajax gevoel :)
    en Inge , geef van mij Peter even een aai over zijn bol, maar wel stevig hoor, het is een grote jongen :)
    nog veel fun!!!

• 28 September 2009 - 07:50

Geke:

ik voel helemaal kriebels in mijn buik....de pinguins en de dolfijnen wauw! Zielig van Peter zijn hoofd! Nou ja lichtgevend is ook wel weer makkelijk. Ben benieuwd naar het volgende verhaal! heel veel tuuten