Kilimanjaro - Reisverslag uit Kilimani, Tanzania van Inge & Peter - WaarBenJij.nu Kilimanjaro - Reisverslag uit Kilimani, Tanzania van Inge & Peter - WaarBenJij.nu

Kilimanjaro

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge & Peter

01 Maart 2014 | Tanzania, Kilimani

Dag 3 Kilimanjaro
Dit is een acclimatiseringsdag. We worden wel redelijk vroeg gewekt, want we gaan na het ontbijt wel een stuk omhoog, tot 4100 meter, om vervolgens weer terug te gaan naar 3700. Dit is de bedoeling van acclimatiseren. Ik moet zeggen dat de diamox goed werkt tegen de hoogteziekte, alleen moet je er wel erg vaak van plassen. Wat wel weer vervelend is. En het is al zo koud hier en het wordt alleen nog maar kouder. Bbbbbrrrr......

We lopen het stukje naar boven via de zebra rock en kunnen daar boven het basiskamp Kibo Hut op 4700 meter al zien liggen. De Kibo hut is het laatste kamp waar we voor de laatste etappe vandaan vertrekken. Maar dat zien we niet alleen, we zien ook het pad dat ons naar de top zal leiden. Klinkt mooi, alleen zien we ook dat dit pad bijna loodrecht omhoog gaat en dus nogal een ietsiepietse steil zal zijn. Hier moeten we dus 's nachts overheen. Maar ook zien we de Kilimanjaro in vol ornaat, in de zon en strak blauwe lucht met z'n besneeuwde top. Zo indrukwekkend mooi. Tijdens een eerdere reis vertelden we al dat bergen ons blijven fascineren, maar zo'n hoge en mooie grote hebben we nog nooit van zo dicht bij gezien, laat staan er bovenop geweest. En Iedere dag zien we het dak van Afrika dichterbij komen en het wordt dan ook iedere dag spannender. Na de lunch wordt ons geadviseerd wat te gaan rusten en na de warme maaltijd gaan we de nacht in voor de één na laatste etappe. Spannend ;-)))

• 01 Maart 2014 - 19:45

Saakje:

Fijn Inge dat het tot nog toe goed werkt .... de diamox. Ik hoop voor je dat je de top gaat halen, zet em op... helemaal super!!!

• 01 Maart 2014 - 19:50

John:

ja jullie hebben het slecht :)
    wat een wereld avontuur, is het qua conditie een beetje te doen? en hoe is het met de knieeen en voetjes?
    hoe ons op de hoogte is erg leuk om te lezen

• 01 Maart 2014 - 19:59

Janny Grotenboer:

Wat genieten we weer van jullie mooie reisverslag!! Zet em op naar de TOP!!
    J&J

• 01 Maart 2014 - 20:03

Djurre & Janke:

Heel veel suc6 de komende dagen. Yes you can!!!!
    Wat een geweldig avontuur!

• 01 Maart 2014 - 20:05

Sietske:

Ga zo door! Veel plezier.

• 01 Maart 2014 - 20:09

Thea De Vries:

Goh ,Peter en Inge ,,wel een belevenis,,,ik ben een keer 4900 meter geweest en weet hoe koud het daar is brrrr.

Maar jullie moeten nog een stukje klimmen,,?,zet m op , na elke berg is het een verrassing wat je weer ziet ,, Dat geeft je kracht ,want je bent nieuwschierig,, heel veel succes daar.....groetjes Thea

• 01 Maart 2014 - 20:49

Lydia Kruiper:

Zet 'm op reina. Leuk om zo jullie avontuur te kunnen volgen.

• 01 Maart 2014 - 21:16

Marian:

Zo, jullie hebben al weer heel wat beleefd.
    Leuk om de verhalen te lezen. Zijn dit jouw verhalen Bram?
    En wat lux dat jullie personeel in dienst hebben. Jullie komen niet van de honger om.
    Zet hem op en jullie gaan het halen. Super super en nog eens super.
    Xx Marian

• 01 Maart 2014 - 21:24

Wiets:

Mooie verhalen!! Wat we avontuur zeg! Leuk weer even wat te horen :)

• 01 Maart 2014 - 21:33

Atie Hagoort:

indrukwekkend! zet hem op! en geniet! ik geniet al van de berichten!
    Groet!
    atie

• 01 Maart 2014 - 21:45

Fokje:

Hallo Inge, Peter en Reina,
    Ik ben blij dat het tot nu toe zo goed gaat. Had ook niet anders verwacht!!!
    Ik hoop dat het volgende stuk ook zo gaat.
    Heel veel succes, jullie kunnen het!
    Kus, Fokje

• 01 Maart 2014 - 22:29

Ellen :

hai Peter en Inge
    Geweldig !!
    Wat een prestatie zetten jullie weer neer,
    Maar genieten er ook nog van!
    Norbert leest het ook met veel belangstelling voor zijn klimpartij in september.
    2 toppers op de top straks,
    Liefs Ellen

• 01 Maart 2014 - 23:52

Harrie:

Zet m op en lekker genieten!

• 02 Maart 2014 - 00:12

Ineke:

Wat een avontuur! Op naar de top: ik hoop dat jullie het redden!

• 02 Maart 2014 - 08:07

Hilde:

Jongens wat klinken jullie verhalen aanstekelijk. Het lijkt me een schitterend avontuur!
    Ik wens jullie heel veel succes tijdens de laatste etappes.

Groetjes Hilde.
    (ik ga ook ff gauw jullie facebook checken :-). )

• 02 Maart 2014 - 09:15

Tonny:

Lees net jullie altijdboeiendeverhalen weer en wederom ist weer genieten en heb ik er wel bepaalde beelden bij. Nu verder op naar de top en go go go you can do it allebei.
    Heel veel succes verders

• 02 Maart 2014 - 14:20

Ruth:

Prachtig reis verslag, mooi om te lezen. Veel succes met het lopen naar de top!!

• 02 Maart 2014 - 20:37

Geke :

Ik zit hier weer te genieten van jullie avontuur. Heeeeeeel veel succes verder !!

• 02 Maart 2014 - 20:59

Judith:

Dit klinkt weer als een prachtige reis!
    Succes verder naar de Top!!

• 03 Maart 2014 - 12:36

Gerrit En Wilma:

nog even en dan kunnen jullie het dak aanraken, fascinerend allemaal.

groet gerrit en wilma